تغییر در ترکیب جوایز جشنواره «تورنتو»/ رسانه برتر تجلیل می‌شود

جشنواره فیلم تورنتو که در آستانه پاییز برگزار می‌شود، از اهدای جوایز جدید در این دوره خبر داد. به گزارش پایگاه خبری تحلیلی سینما خراسان به نقل از مهر، جشنواره بین‌المللی فیلم تورنتو (ٰTIFF) برنامه‌های جدید برای افزایش جوایز خود دارد. امسال قرار است در جشن تجلیل این جشنواره که ۹ سپتامبر برگزار می‌شود، جایزه […]


جشنواره فیلم تورنتو که در آستانه پاییز برگزار می‌شود، از اهدای جوایز جدید در این دوره خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی سینما خراسان به نقل از مهر، جشنواره بین‌المللی فیلم تورنتو (ٰTIFF) برنامه‌های جدید برای افزایش جوایز خود دارد.

امسال قرار است در جشن تجلیل این جشنواره که ۹ سپتامبر برگزار می‌شود، جایزه «ایمپکت» جشنواره به یک رسانه اهدا شود. همچنین از یک استعداد نوظهور زن نیز با اهدای جایزه «مری پیکفورد» تجلیل می‌شود.

مری پیکفورد بازیگر زن کانادایی ساکن آمریکا بود که کار بازیگری‌اش را از سال ۱۹۰۰ آغاز کرده بود و این جوایز به مناسبت صد سالگی فعالیت کمپانی «یونایتد آرتیستز» به این جشنواره افزوده شده است.

جوآنا ویسنته مدیر جشنواره تورنتو با تاکید بر اینکه در ۴ دهه سابقه فعالیت این جشنواره همواره از نیروهای تازه‌کار و باسابقه تجلیل شده، اعلام کرد که این جشنواره قصد دارد جوایز سالانه جدیدی را اهدا کند. به این منظور این جشنواره در جشن تجلیل، جایزه یک عمر دستاورد را به فعالان صنعت سینما اهدا خواهد کرد. از استعدادهای بازیگری و کارگردانی نیز تجلیل می‌شود و استعدادهای نوظهور نیز جایزه می‌گیرند. همچنین از یک هنرمند، خلق‌کننده و اثر آن‌ها نیز تجلیل می‌شود.

این جشنواره که از سال ۱۹۷۶ ایجاد شده هر سال میزبان حدود نیم میلیون مخاطب است.

جشنواره تورنتو در بخش اصلی هیأت داوری ندارد و هر سال جایزه منتخب مردم را به بهترین فیلم سینمایی سال اهدا می‌کند. این جایزه در بخش فیلم مستند و بخش «مدنس میدنایت» نیز اهدا می‌شود. علاوه‌بر برنده، فیلم دوم نیز در هر بخش معرفی می‌شوند.

با این حال این جشنواره در بخش‌های دیگر، فیلم‌هایی را نیز به انتخاب هیأت داوران انتخاب می‌کند که شامل جایزه بهترین فیلم بلند، بهترین فیلم اول و بهترین فیلم کوتاه کانادا است. یک جایزه نیز به بهترین فیلم کوتاه بین‌المللی اهدا می‌شود. یک جایزه فیپرشی و یک جایزه به بهترین فیلم آسیایی نیز از جوایزی است که این جشنواره اهدا می‌کند.

امسال چهل و چهارمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم تورنتو از ۵ تا ۱۵ سپتامبر (۱۴ تا ۲۴ شهریور) برگزار می‌شود.