تلاش کنیم فرهنگ تماشای تئاتر در مدیران و مسئولان ایجاد شود

رئیس فرهنگستان زبان و ادب فارسی که در هشتمین روز جشنواره سی و هفتم تئاتر فجر حضور داشت، تأکید کرد که باید تلاش کنیم تا فرهنگ تماشای تئاتر در مدیران و مسئولان ایجاد شود. غلامعلی حدادعادل رئیس فرهنگستان زبان و ادب فارسی و عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در حاشیه حضور در سی و هفتمین […]


رئیس فرهنگستان زبان و ادب فارسی که در هشتمین روز جشنواره سی و هفتم تئاتر فجر حضور داشت، تأکید کرد که باید تلاش کنیم تا فرهنگ تماشای تئاتر در مدیران و مسئولان ایجاد شود.

غلامعلی حدادعادل رئیس فرهنگستان زبان و ادب فارسی و عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در حاشیه حضور در سی و هفتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر و تماشای نمایش «باغ خونی»، درباره دلایل حضور کم‌رنگ خود در سالن‌های تئاتر در طول سال برای تماشای آثار نمایشی با توجه به اینکه حضور چهره‌های سیاسی و فرهنگی در سالن‌های تئاتر باعث توجه هر چه بیشتر مدیران و مسئولان به تئاتر می‌شود، به سینما خراسان گفت: گرفتاری بیش از حد من باعث محروم ماندنم از این صحنه‌ها و فضاها شده، البته کارهای نمایشی هم آنقدر زیاد شده که هر چقدر هم که ما حضور داشته باشیم، نمود پیدا نمی‌کند.

وی یادآور شد: ماه گذشته توانستم نمایش «کافکا با من سخن بگو» به کارگردانی دکتر قطب الدین صادقی را ببینم و حالا در جشنواره تئاتر فجر هم قصد دیدن نمایش «باغ خونی» را دارم. در حدی که بتوانم وظیفه‌ام است که آثار نمایشی را ببینم.

حدادعادل درباره این موضوع که مدیران و مسئولان کمتر در سالن‌های تئاتری به تماشای تئاتر می‌نشینند و کمتر پیگیر فعالیت‌های تئاتری هستند و در نتیجه توجه و حمایت کمتری از هنرهای نمایشی دارند، تصریح کرد: اصولا حضور مدیران و مسئولان زمینه‌ای می‌خواهد که اگر آن زمینه نباشد نمی‌توانند اهمیت کار را درک کنند.

رئیس فرهنگستان زبان و ادب فارسی در پایان سخنان خود تأکید کرد: باید همه تلاش کنیم تا فرهنگ تماشای تئاتر در مدیران و مسئولان ایجاد شود.