جبران خسارت تئاتری‌ها با «فرصت اجرای نوروزی»/ عبور از بحران کرونا

مدیرکل هنرهای نمایشی با اشاره به برگزاری جلسه با مدیران سالن‌های خصوصی و دولتی، اعلام کرد طی این جلسه نظرات خوبی درباره حمایت از سالن‌ها و گروه‌های تئاتری در سراسر کشور مطرح شد. شهرام کرمی مدیرکل هنرهای نمایشی درباره جلسه برگزار شده عصر امروز سه‌شنبه ۶ اسفندماه با مدیران سالن‌های دولتی و خصوصی درباره رسیدن […]


مدیرکل هنرهای نمایشی با اشاره به برگزاری جلسه با مدیران سالن‌های خصوصی و دولتی، اعلام کرد طی این جلسه نظرات خوبی درباره حمایت از سالن‌ها و گروه‌های تئاتری در سراسر کشور مطرح شد.

شهرام کرمی مدیرکل هنرهای نمایشی درباره جلسه برگزار شده عصر امروز سه‌شنبه ۶ اسفندماه با مدیران سالن‌های دولتی و خصوصی درباره رسیدن به راهکارهایی حمایتی از گروه‌های تئاتری و همچنین سالن‌های خصوصی در شرایط پیش آمده تعطیلی اجباری به منظور جلوگیری از شیوع ویروس کرونا، به سینما خراسان گفت: امروز با توجه به بحران ویروس کرونا که به عنوان معضلی جهانی شناخته می‌شود و اکثر شهرهای کشور هم درگیر آن هستند، جلسه‌ای را با مدیران سالن‌های تئاتر دولتی و خصوصی داشتیم تا همه بخش‌ها و جوانب موضوع و همچنین راهکارهای مورد نیاز برای حمایت از گروه‌ها و سالن‌های نمایشی را مورد بررسی قرار دهیم.

وی درباره موضوعات مطرح شده در این جلسه توضیح داد: موضوعات مختلفی در این جلسه مطرح شد که مهمترین آن‌ها فراهم کردن شرایط لازم برای سلامتی مراجعه‌کنندگان به سالن‌های نمایشی بود و مقرر شد برای آماده‌سازی سالن‌ها، نسبت به دستورالعمل‌های بهداشتی اقدامات لازم انجام شود تا سالن‌های تئاتری به عنوان فضایی امن برای مخاطبان قلمداد شوند.

کرمی ادامه داد: با توجه به تعطیلی یک هفته‌ای که طی آن گروه‌های تئاتری و سالن‌های خصوصی خیلی متضرر می‌شوند، درباره اینکه در صورت تمدید تعطیلی‌ها چه برنامه‌ریزی و راهکارهایی را باید مدنظر قرار دهیم هم صحبت شد. ضمن اینکه درباره نقش حمایتی اداره کل هنرهای نمایشی در قبال گروه‌ها و سالن‌ها نیز تأکید شد و ما نیز نسبت به نقش حمایتی خود پیگیر خواهیم بود تا گروه‌ها و سالن‌ها کمتر متضرر شوند.

مدیرکل هنرهای نمایشی با اشاره به اینکه طی این جلسه قرار شد سالن‌ها در خصوص تمدید اجراهایی که با تعطیلی یک هفته‌ای مواجه شدند برنامه‌ریزی لازم را داشته باشند، بیان کرد: نکته سوم مطرح شده این بود که اگر تعطیلی سالن‌های تئاتری تداوم پیدا کند، برای سال آینده چگونه برنامه‌ریزی‌های اجرایی را انجام دهیم.

کرمی که در این جلسه میزبان مدیران سالن‌های تئاتر فعال شهر تهران اعم از دولتی و خصوصی بود، درباره وضعیت حمایت از گروه‌های تئاتر و سالن‌های تئاتری شهرهای دیگر کشور نیز اظهار کرد: ادارات کل ارشاد استان‌ها در سراسر کشور می‌توانند در زمینه حمایت از گروه‌ها و سالن‌های شهرهای مختلف تأثیرگذار باشند از این رو در تلاش برای برنامه‌ریزی با ادارت کل ارشاد در این زمینه هستیم. این روند باعث می‌شود تا بحران تعطیلی سالن‌ها طی یک هفته را در سراسر کشور به حداقل برسانیم.

وی درباره امکان در نظر گرفتن اجرای گروه‌های تئاتری در سالن‌های دولتی از اول فروردین ۹۹ برای جبران اجراهای کسر شده، یادآور شد: ما هر ساله برنامه فعالیت سالن‌های دولتی تئاتر را از ۵ فروردین داریم. امسال با توجه به شرایط پیش آمده مشکلی برای اجرای آثار از اول فروردین ۹۹ در سالن‌های دولتی را نداریم. اگر کارهای پرمخاطب داشته باشیم این امکان برای گروه‌ها فراهم است.

مدیرکل هنرهای نمایشی در پایان سخنان خود درباره وضعیت توقف یا تداوم تعطیلی سالن‌های تئاتری در هفته آینده، گفت: هنوز اطلاع دقیقی از این امر نداریم و منتظریم تا در هفته آینه طبق دستورالعمل وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی عمل کنیم.