جشن حافظ شبیه گلدن گلوب است/ اعلام نامزدهای بخش مستند

امید معلم دبیر نوزدهمین جشن حافظ عنوان کرد که این جشن شبیه گلدن گلوب است. به گزارش سینما خراسان، نشست خبری نوزدهمین جشن حافظ صبح امروز ۳ تیرماه در دفتر مجله دنیای تصویر با حضور امید معلم دبیر این جشن برگزار شد. در ابتدای این نشست امید معلم عنوان کرد: ما هر سال درباره همه […]


امید معلم دبیر نوزدهمین جشن حافظ عنوان کرد که این جشن شبیه گلدن گلوب است.

به گزارش سینما خراسان، نشست خبری نوزدهمین جشن حافظ صبح امروز ۳ تیرماه در دفتر مجله دنیای تصویر با حضور امید معلم دبیر این جشن برگزار شد.

در ابتدای این نشست امید معلم عنوان کرد: ما هر سال درباره همه ویژگی های جشن صحبت کرده ایم بنابراین بنا داریم در این مورد صحبتی نکنیم اما باید عنوان کنم امسال جشن در تاریخ بیست تیرماه برگزار می شود و مکان آن در چند روز آینده اعلام می شود. همچنین در بخش تلویزیون و سینما آثار از بعد از نوروز ۹۷ تا نوروز ۹۸ مورد بررسی قرار می گیرد.

وی افزود: ما امسال همچون سال های گذشته بخش های مختلفی داریم برای مثال در بخش بهترین بازیگر زن و مرد همیشه تعداد نامزدها بیشتر بوده است چون ما بخش نامزدهای مکمل نداریم و جایزه بازیگر نقش اصلی و مکمل یکی است در بخش دستاوردهای فنی هم به همین صورت است یعنی در این بخش ۸ تا ۱۰ نامزد وجود دارد چون این بخش هم به صورت تفکیک شده نیست مثلاً نامزد بخش گریم و … نداریم. در بخش بهترین فیلم هم همچون روالی که در جشنواره های معتبر وجود دارد همیشه بین ۸ تا ۱۰ نامزد معرفی می کنیم.

وی درباره تندیس علی معلم اظهار کرد: سال گذشته هم اعلام کردیم که تندیس علی معلم به کسی تعلق می گیرد که یک عمر فعالیت هنری داشته باشد و امسال قرار است در این بخش از گلاب آدینه تجلیل شود و این تندیس به او تعلق بگیرد چون سالیان سال در بخش های مختلف هنری فعالیت داشته است‌.

دبیر این جشن درباره تندیس عباس کیارستمی توضیح داد: تغییری که امسال در این بخش به وجود آمده این است که این بخش بر خلاف سال گذشته تنها شامل فیلم های اول نمی شود و به فیلم های تجربی تعلق می گیرد چه فیلمساز اول باشد چه نباشد.

معلم بیان کرد: نکته دیگر این است که امید داریم بخش نامزدهای چهره تلویزیونی را از طریق مردم انتخاب کنیم چراکه سال گذشته استقبال بسیار زیادی از این حرکت شد و آرای زیادی داشتیم و امیدوارم امسال هم این اتفاق بیفتد.

وی در ادامه تصریح کرد: ما امسال تصمیم گرفتیم نامزدهای بخش مستند را در همین نشست اعلام کنیم. این نامزدها عبارتند «تالان» به کارگردانی محمدصادق دهقانی، «ترور سرچشمه» به کارگردانی محمدحسین مهدویان، «چاووش از درآمد تا فرود» ساخته آرش رییسان و هانا کامکار، «در جستجوی فریده» ساخته آزاده موسوی و کوروش عطایی، «رزم آرا یک دوسیه مسکوت» ساخته احسان عمادی، «فرشاد آقای گل» ساخته جعفر صادقی که این ۸ نفر نامزد دریافت بخش مستند امسال هستند.

معلم در بخش دیگر از صحبت هایش بیان کرد: ما امسال دیگر تندیس فعالیت نوشتاری را نداریم و این بخش حذف شده است چرا که به این نتیجه رسیدیم به همه کسانی که باید توجه می کرده ایم توجه کرده ایم البته به فکر این هستیم که ساز و کار دیگری پیدا کنیم زیرا پیش تر این بخش شکل فشرده ای داشت و امیدوارم شکل جدیدی پیدا کنیم که بهتر شود.

امید معلم درباره زمان طولانی برگزاری مراسم گفت: به نظرم طولانی شدن زمان مراسم طبیعی‌است زیرا گاهی حتی زمان مراسمی مثل اسکار و دیگر جشن های معتبر هم طولانی می شود البته به نظرم سال گذشته ریتم تندی داشتیم این را هم باید در نظر بگیریم که مراسم ما ۲ بخش سینما و تلویزیون و جوایز مختلفی دارد و این اهدای جوایز طولانی است از این جهت باید بگویم مراسم ما به گلدن گلوب شبیه است نه اسکار چون اسکار تنها شامل بخش سینمایی می شود.

وی درباره برگزاری این جشن عنوان کرد: در در یکی دو ساله گذشته در روند برگزاری جشن حافظ همکاری های خوبی اتفاق افتاده است البته می دانم که برگزاری جشن های دولتی راحت تر است. جشن خصوصی دشواری های خود را دارد با این وجود در چند سال گذشته جشن را به خوبی برگزار کرده ایم.

معلم در پایان درباره بخش بلیت فروشی توضیح داد: امسال مانند سال گذشته بلیت فروشی محدود خواهد بود چون ظرفیت سالن بالا نیست.

در پایان این نشست آذر معماریان دبیر اجرایی این جشن در این نشست حضور پیدا کرد و یادآور شد: من به عنوان یک زن این افتخار را داشتم که نوزده سال مدیر اجرایی یک جشن خصوصی باشم و این برایم خیلی ارزشمند است چون آدم هر سال سعی می کند اشکالات را برطرف کند و همین باعث شده ما هر سال از سایر جشن های خصوصی سبقت بگیریم.