«جعفر جکسون» در نقش «مایکل جکسون»

«جعفر جکسون» برادرزاده ۲۶ ساله «مایکل جکسون» در فیلم زندگی‌نامه سلطان موسیقی پاپ مقابل دوربین می‌رود.

به گزارش روز سه شنبه سینما خراسان به نقل از گاردین، این فیلم که «مایکل» نام دارد، اولین نقش اصلی برای جعفر ۲۶ ساله خواهد بود که دومین پسر «جرمین جکسون» برادر بزرگتر «مایکل جکسون» است و حالا قرار است در نقش عمویش سلطان موسیقی پاپ ظاهر شود.

«جعفر جکسون» فرزند «جرمین جکسون» است که در سال ۱۹۸۹ و پس از سفری به کشور بحرین مسلمان شد.

طبق اعلام پیشین، کارگردانی «مایکل» را «آنتونی فوکوا» بر عهده خواهد داشت که پیش از این ساخت‌های فیلم‌های «روز تمرین» و «اکولایزر» و اخیراً فیلم هیجان‌انگیز «رهایی» را در کارنامه دارد و «جان لوگان» که نگارش فیلمنامه آثاری چون «گلادیاتور» و «اسکال فال» را بر عهده داشت، فیلمنامه آن را نوشته است.

«گراهام کینگ» تهیه‌کننده این فیلم اعلام کرد که تیم سازنده «مایکل» قبل از انتخاب نهایی جعفر برای ایفای نقش عمویش، در سراسر دنیا به دنبال بازیگری برای این نقش بوده‌ است.

در ساخت این فیلم زندگی‌نامه درباره «مایکل جکسون»، بنیاد این هنرمند آمریکایی نیز همکاری دارد.

پس از انتشار سریال مستند دو قسمتی شبکه HBO با عنوان «ترک ناکجاآباد» در سال ۲۰۱۹، که شامل اتهامات سوء استفاده جنسی از کودکان توسط جکسون بود، بنیاد این خواننده ضمن محکوم کردن این مستند آن را یک ترور شخصیت توصیف کرد و بر بی‌گناهی «مایکل جکسون» تاکید کرد.

«مایکل جکسون» معروف به «سلطان موسیقی پاپ» روز ۲۵ ژوئن ۲۰۰۹ در سن ۵۰ سالگی بر اثر مصرف بیش از حد داروهای آرام‌بخش قوی درگذشت.

او قبل از مرگش چندین سال گوشه‌گیر شده بود و در مجامع عمومی ظاهر نمی‌شد ولی خود را برای بازگشت به صحنه و اجرای چندین کنسرت زنده در یکی از سالن‌های بزرگ لندن آماده می‌کرد. «جکسون» پیش از مرگش، در سال ۱۹۹۳ از اتهام آزار و اذیت جنسی کودکان و در سال ۲۰۰۵ از اتهام سو استفاده جنسی تبرئه شده بود و خانواده او قویاً هرگونه اتهام علیه این خواننده را رد می‌کنند.

فیلم «مایکل» به دنبال نمایش موزیکال «MJ» در تئاتر برادوی ساخته می‌شود که گیشه موفقی داشت و بیش از ۸۳ میلیون دلار درآمد داشت اما نقدهای متفاوتی دریافت کرد. «آدریان هورتون» خبرنگار گاردین، این نمایش را مسحور کننده و در عین حال بی‌نهایت ناراحت کننده توصیف کرد.

تاکنون فیلم‌های زیادی بر اساس چهره‌های مطرح عالم موسیقی ساخته شده که از آن جمله می‌توان به فیلم زندگی«کوئین» با عنوان «بوهمی راپسودی» اشاره کرد که به فروش جهانی ۹۱۰ میلیون دلار دست یافت، در حالی که فیلم جدید «الویس» ۲۸۷ میلیون دلار فروخت و فیلم زندگینامه «ویتنی هیوستون» که ماه گذشته اکران شده، فروشی کمتر از ۵۰ میلیون دلار ثبت کرده است. فیلم زندگی «امی واینهاوس» و «لئونارد برنشتاین» در اواخر سال جاری منتشر می‌شود.

 

نهال