حسین بهروزی‌نیا با «بربطیان» کنسرت می‌دهد

گروه «بربطیان» به سرپرستی حسین بهروزی‌نیا در چارچوب سی و چهارمین جشنواره موسیقی فجر کنسرتی را برگزار می‌کند. به گزارش سینما خراسان، گروه «بربطیان» به سرپرستی حسین بهروزی‌نیا در چارچوب سی و چهارمین جشنواره موسیقی فجر کنسرتی را برگزار می‌کند. این گروه طی هفته‌های گذشته تازه‌ترین کنسرت خود را در تالار وحدت تهران برپا کرد. […]


گروه «بربطیان» به سرپرستی حسین بهروزی‌نیا در چارچوب سی و چهارمین جشنواره موسیقی فجر کنسرتی را برگزار می‌کند.

به گزارش سینما خراسان، گروه «بربطیان» به سرپرستی حسین بهروزی‌نیا در چارچوب سی و چهارمین جشنواره موسیقی فجر کنسرتی را برگزار می‌کند. این گروه طی هفته‌های گذشته تازه‌ترین کنسرت خود را در تالار وحدت تهران برپا کرد.

حسین بهروزی‌نیا، نوازنده و آهنگساز موسیقی ایرانی درباره اجرای خود در جشنواره موسیقی فجر امسال گفت: امسال در جشنواره در دو بخش اجرا خواهیم داشت. در بخش اول اجرایی با گروه بربطیان خواهیم داشت که چندی پیش هم در تالار وحدت آن را به اجرا گذاشتیم. بخش دوم اجرا، اجرایی بزرگ‌تر است که برای بار نخست شنیده می‌شود. در این قسمت آثاری نواخته می‌شود که برای نخستین بار توسط یک گروه بزرگ عودنواز و سازهای کوبه‌ای تنظیم شده است.

وی درباره تفاوت نوع موسیقی ایرانی با موسیقی‌ غربی گفت: موسیقی ایرانی با موسیقی غربی به دلیل تفاوت در نگاهشان با یکدیگر متفاوت هستند. آهنگسازهای غربی بیشتر نگاه‌شان هارمونیک است و نت‌ها را به صورت آکورد نگاه می‌کنند در نتیجه کمتر به ملودی می‌پردازند، اما آهنگساز ایرانی بیشتر به ملودی و زیبایی ملودی توجه دارد.

بهروزی‌نیا ویژگی آهنگساز ایرانی را یک مزیت توصیف کرد و توضیح داد: آهنگسازهایی هستند که خود قابلیت تنظیم آثارشان را دارند و در تنظیم قطعه و ملودی قوی‌ترند. اما برخی تنظیم‌کننده‌ها هستند که این کار را بهتر انجام می‌دهند. البته در ارتباط با کنسرت سنتی کمتر نیاز به تنظیم قطعات است و مهارت آهنگساز بیشتر خودش را نشان می‌دهد. در نتیجه زیبایی و ذوق درونی هر موزیسین در این نوع موسیقی نمود پیدا می‌کند و ریتم‌هایی که کمتر به چشم می‌آید جلب توجه می‌کند.

سی‌وچهارمین جشنواره موسیقی فجر از تاریخ ۲۴ تا ۳۰ بهمن ماه سال جاری با دبیری شاهین فرهت در تهران برگزار می‌شود.