«حکم» با روایت یک تهیه‌کننده مشهدی تئاتر از زندان روی صحنه می‌رود

نمایش حکم با عنوان روایت مستند خاطرات مسعود حکم‌آبادی، روزنامه‌نگار و تهیه‌کننده تئاتر از زندان، از روز پنجشنبه، ۲۰ مرداد، در تماشاخانه خورشید مشهد روی صحنه می‌رود.

به گزارش روز چهارشنبه سینما خراسان به نقل از ایسنا، نمایش حکم به نویسندگی سهند خیرآبادی، کارگردانی پویا غازی و تهیه‌کنندگی مجتبی شفیعی روایتگر خاطرات مستند و واقعی مسعود حکم‌آبادی، روزنامه‌نگار و تهیه‌کننده تئاتر، است که مدتی در زندان وکیل‌آباد مشهد دوران محکومیت خود را گذراند.

این نمایش از پنجشنبه، ۲۰ مرداد ماه، هر شب ساعت ۲۰ در تماشاخانه خورشید، واقع در حد فاصل خیابان معلم ۲۸ و چهارراه دانش‌آموز روی صحنه می‌رود.

از بازیگران این نمایش می‌توان به مسعود حکم‌آبادی، مبینا سمیعی و بهادر اورعی اشاره کرد.

حکم‌آبادی در صفحه مجازی خود درباره این تئاتر نوشته است:

از سهند خیرآبادی خواستم برای کسانی که نمی‌دونن توی زندان چه خبره یک نمایشنامه بنویسه و خاطرات خودم رو تحریر کنه؛ گفت باشه، کی بازی می‌کنه؟ گفتم خودم… خندید.

من آخرین بار نقش یک طلبه رو بازی کردم روی صحنه؛ یک روحانی که می‌خواد بین خانواده‌ها ریش‌سفیدی کنه و صلح‌ و صفا بده… حالا اما نقش خودم رو بازی می‌کنم؛ یک زندانی آزاد شده که داره ماجراهاش رو از لحظه دستگیری تا آزادی روایت می‌کنه.

من بازیگر خوبی نیستم؛ برای همین از پویا غازی که کارگردانی کرده خواستم بهادر اورعی رو بیاره که دست من رو بگیره ‌و مبینا سمیعی هم به‌ ما اضافه شد تا روی صحنه تنها نباشم. پوستر قشنگمون رو جواد علیخوئیان طراحی کرد. مهدی ضیاءچمنی هم نورمون رو طراحی کرد تا تیم برنده، دست‌نخورده باشه چون مجتبی شفیعی هم تهیه‌کننده‌مونه.

برای شما که احتمالا یا واقعی یا مجازی با هم رفیقیم بعید نیست ماجرای نمایش حکم جذاب باشه… .

نهال