خوزستان به یکی از مراکز تاثیرگذار سینمایی تبدیل می‌شود

اهواز ـ استاندار خوزستان گفت: با توجه به عزم و ارداه مثال زدنی هنرمندان این استان، خوزستان مجددا به یکی از مراکز تأثیرگذار سینمایی کشور تبدیل می‌شود. به گزارش سینما خراسان، غلامرضا شریعتی امشب در مراسم آغاز به کار سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر در خوزستان اظهار کرد: جشنواره فیلم فجر به عنوان یکی […]


اهواز ـ استاندار خوزستان گفت: با توجه به عزم و ارداه مثال زدنی هنرمندان این استان، خوزستان مجددا به یکی از مراکز تأثیرگذار سینمایی کشور تبدیل می‌شود.

به گزارش سینما خراسان، غلامرضا شریعتی امشب در مراسم آغاز به کار سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر در خوزستان اظهار کرد: جشنواره فیلم فجر به عنوان یکی از مهمترین رویداد هنری در تقویم فعالیت های فرهنگی ـ هنری کشور ثبت و ضبط شده و مولود انقلاب اسلامی ایران است؛ این رویداد بیشترین ارزشش برای بروز و معرفی خلاقیت ها، توانمندی ها و استعدادهای هنرمندان سینمایی کشور و در عین حال محلی برای داد و ستد فکری، فرهنگی، پژوهشی و تحلیلی میان هنرمندان و اقشار جامعه است.

وی افزود: این جشنواره بی تردد تأثیر قابل اعتنایی در توسعه فرهنگی و ایجاد جهش فکری در سطح جامعه خواهد داشت.

استاندار خوزستان تصریح کرد: برگزاری این رویداد مهم فرهنگی و هنری در شهرستان اهواز و استان خوزستان که سه سال است انجام می شود را به فال نیک می گیریم و با توجه به تأثیر بی بدیل سینما در افکار عمومی امیدوارم در کنار تقویت بنیه های آموزشی، پژوهشی، علمی و انیشه ورزی این جشنواره هم بتواند موجبات تقویت همدلی و هم افزایی را در میان مردم فراهم کند.

شریعتی بیان کرد: استان خوزستان از گذشته ایام دارای کارنامه درخشانی در تحولات و رویدادهای سینمایی کشور بوده است؛ تأثیرگذاری و درخشش هنرمندان خوزستانی در سطوح بین المللی و ملی گواه این ادعاست.

وی عنوان کرد: با توجه به عزم و ارداه مثال زدنی هنرمندان خوزستانی در این برهه که خیلی جدی و ویژه است، می توانیم امیدوار باشیم که در آینده ای نزدیک به یاری حق خوزستان مجددا به یکی از مراکز تأثیرگذار سینمایی کشور مبدل و جایگاه گذشته خود را بازیابد و شاهد اعتلای این هنر فاخر از سوی هنرمندان استان باشیم

استاندار خوزستان یادآور شد: اصحاب رسانه می توانند نقش پررنگی در اطلاع رسانی جشنواره ایفا کنند و انتظار داریم که اصحاب رسانه فرصت برگزاری فیلم فجر را برای ارج نهادن بین هنر و رسانه را مغتنم و استفاده لازم را از آن داشته باشند.

شریعتی ابراز امیدواری کرد: امیدوارم که این جشنواره بتواند فرصت ها و شرایط بهتر و بیشتری برای هنر فیلم در استان خوزستان فراهم و زمینه ای باشد برای تقویت هنرمندان خوزستانی خصوصا جوانان که به آینده آنها برای به دست آوردن جایگاه خوزستان در هنر امیدواریم.

وی اضافه کرد: این هنر می تواند منعکس کننده همدلی، همراهی و انسجامی که بین اقشار مختلف مردم، دولت و حاکمیت در نقاط مختلف استان هست، باشد

استاندار خوزستان گفت: مسائلی که با سیل در رفیع و آلبوعفری رخ داد همکاری مردم و جوانان، نهادهای حاکمیتی و دولت در کنار هم برای حل مشکل و جلوگیری از خسارت به این مسائل جزو رسالت هایی است که هنرمندان می توانند به جامعه انعکاس دهند.

شریعتی در پایان بیان کرد: امیدوارم که شرایطی باشد تا هنر فیلم باعث کارکردهای بیشتر و مؤثرتر مثل ایجاد انسجام و وحدت در میان اقشار مختلف شود و منشأ عملی خیرات و برکات علاوه بر مسائل ذهنی و فکری در جامعه ما باشد.