«دزدان جیبوتیج» از یک اختلاس نرم می‌گوید/ اتهام به یک کارتن خواب

کارگردان نمایش «دزدان جیبوتیج» با اشاره به ویژگی های بصری این اجرا درباره مضمون نمایش که درباره اختلاس از یک تعاونی است، صحبت کرد. به گزارش پایگاه خبری سینما خراسان،حسام شریفی کارگردان نمایش «دزدان جیبوتیج» که این روزها در تماشاخانه تتماج روی صحنه است درباره این اثر نمایشی، گفت: این نمایش با نگاهی به نمایشنامه […]


کارگردان نمایش «دزدان جیبوتیج» با اشاره به ویژگی های بصری این اجرا درباره مضمون نمایش که درباره اختلاس از یک تعاونی است، صحبت کرد.

به گزارش پایگاه خبری سینما خراسان،حسام شریفی کارگردان نمایش «دزدان جیبوتیج» که این روزها در تماشاخانه تتماج روی صحنه است درباره این اثر نمایشی، گفت: این نمایش با نگاهی به نمایشنامه کوتاه «روز نحس» نوشته میخاییل زوشنکو نوشته شده است و تا ۸ شهریور ماه در تماشاخانه تتماج روی صحنه خواهد بود.

وی درباره مضمون و ویژگی های نمایش توضیح داد: این نمایش ساختاری کمدی فانتزی دارد و به روایت زندگی مردمی می‌پردازد که از سر نیاز و یا حرص و طمع دست به دزدی می‌زنند. داستان این نمایش حول یک تعاونی می‌گذرد که تعدادی از کارکنان آن مشغول دزدی از تعاونی و حتی از همدیگر هستند. شخص پاکدست این نمایش یک کارتن خواب تحصیل کرده است که هر روز از این تعاونی خرید می کند و هزینه خریدهایش را هم می پزدازد اما در آخر به عنوان مجرم متهم شناخته می‌شود.

شریفی ادامه داد: تلاش کردم در اجرای این اثر نمایشی حرف دل مردم و شرایطی را که این روزها در آن قرار دارند، بزنم. برای اجرای این نمایش سه ماه تمرین کردیم و با وجودیکه برای یکی از اعضای خانواده من مشکل ناگواری پیش آمده بود اما تلاش کردم اجرایی با کیفیت به صحنه ببرم تا انرژی و زحمات گروهم به هدر نرود و مخاطبان نیز با لبی خندان و ذهنی درگیر از سالن بیرون بیایند.

این کارگردان در پایان صحبت هایش متذکر شد: به جای تمرکز روی طراحی دکور بیشتر روی طراحی نور، میزانسن و بازی بازیگران تاکید شده است و برای القای ویژگی های یک تعاونی نیز از قفسه های معمول در فروشگاه ها و تعاونی ها و بنر سه بعدی یک فروشگاه استفاده شده است. با توجه به استقبال مخاطبان امکان دارد بعد از ماه صفر نمایش را در سالن دیگری نیز به صحنه ببریم.

این اثر نمایشی تا ۸ شهریور ماه هر شب ساعت ۲۰ در تماشاخانه تتماج واقع در بهار شمالی، بعد از خیابان طالقانی، کوچه یزدان نیاز، موسسه هنری هلیا به صحنه می‌رود. مرتضی یعقوب‌پور، جواد آیت، نیوشا امینی، علی افضلی، فریا امامی و احسان امیدی بازیگران این نمایش هستند.

گروه اجرایی این نمایش با در نظر گرفتن شرایط اقتصادی مخاطبان بهای بلیت نمایش را با پنجاه در صد تخفیف به مبلغ ۱۵۰۰۰ هزار تومان در اختیار علاقه مندان قرار می دهد.