«جبیر» سفارشی نیست

اشکان رهگذر کارگردان پویانمایی «آخرین داستان» ضمن اشاره به تولید انیمیشن کوتاه «جبیر» با دغدغه ادای دین به محیط‌بانان از برنامه‌ریزی برای تولید یک انیمیشن سینمایی تازه خبر داد. اشکان رهگذر کارگردان و فیلمنامه‌نویس انیمیشن و مدیر استودیو انیمیشن‌سازی «هورخش» در گفتگو با سینما خراسان درباره ساخت انیمیشن کوتاه «جبیر» به کارگردانی ریحانه میرهاشمی گفت: […]


اشکان رهگذر کارگردان پویانمایی «آخرین داستان» ضمن اشاره به تولید انیمیشن کوتاه «جبیر» با دغدغه ادای دین به محیط‌بانان از برنامه‌ریزی برای تولید یک انیمیشن سینمایی تازه خبر داد.

اشکان رهگذر کارگردان و فیلمنامه‌نویس انیمیشن و مدیر استودیو انیمیشن‌سازی «هورخش» در گفتگو با سینما خراسان درباره ساخت انیمیشن کوتاه «جبیر» به کارگردانی ریحانه میرهاشمی گفت: انیمیشن «جبیر» در زمان ۱۰ دقیقه و با سرمایه‌گذاری استودیو «هورخش» ساخته شده و در جشنواره پویانمایی تهران برای اولین‌بار به نمایش گذاشته می‌شود.

کارگردان «آخرین داستان» که سیمرغ بلورین بهترین پویانمایی را از سی‌وهفتمین جشنواره فیلم فجر دریافت کرد،‌ ادامه داد: کسانی که در پروژه «آخرین داستان» حضور داشتند، در پروژه «جبیر» نیز همکاری کرده‌اند. در واقع ساخت این انیمیشن برای دست‌اندرکاران این اثر یک کار تجربی بوده است، به این معنا که سوپروایزر انیماتور پروژه قبلی در «جبیر» به عنوان کارگردان فعالیت کرده است و چندین انیماتور برای این پروژه پرورش داده‌ایم.

این کارگردان انیمیشن تاکید کرد: چنین روند تجربی، معمولا توسط کمپانی‌های بزرگی مانند پیکسار نیز دنبال می‌شود، این کمپانی با چنین روشی نیروهای خود را در پروژه‌های کوچک آموزش داده و محک می زنند، تا پروژه‌های بزرگ آینده را انجام دهند.

وی ادامه داد: «جبیر» یک ادای دین به محیط‌بانان کشور است که در طول سال می‌شنویم برخی از آنها جان خود را از دست داده‌اند و یا با شرایط سخت با عشق از محیط زیست پاسداری می‌کنند.

مدیر «هورخش» ضمن اشاره به اینکه «جبیر» یک اثر سفارشی نبوده است، تاکید کرد: طرح و سرمایه‌گذاری این پروژه توسط «هورخش» انجام شده و خودم نیز فیلمنامه آن را نوشته‌ام. تاکید می‌کنم که مساله محیط زیست و حمایت از حیوانات دغدغه اصلی ما به شمار می‌رود و به همین دلیل این پروژه را تولید کردیم.

رهگذر در پایان گفت: برای آغاز پروژه جدید مجموعه «هورخش» در قالب یک انیمیشن سینمایی در حال آمده شدن هستیم.