دور بعدی برلیناله بعد از اسکار برپا می‌ شود

جشنواره فیلم برلین تاریخ برگزاری خود در سال ۲۰۲۰ را تغییر داد و آن را به بعد از برگزاری اسکار موکول کرد. به گزارش سینما خراسان به نقل از ورایتی، برای هفتادمین دوره برلیناله که سال ۲۰۲۰ برگزار می‌شود زمانی پس از برگزاری مراسم اهدای جوایز بفتا و اسکار تعیین شده است. دیروز اعلام شد […]


جشنواره فیلم برلین تاریخ برگزاری خود در سال ۲۰۲۰ را تغییر داد و آن را به بعد از برگزاری اسکار موکول کرد.

به گزارش سینما خراسان به نقل از ورایتی، برای هفتادمین دوره برلیناله که سال ۲۰۲۰ برگزار می‌شود زمانی پس از برگزاری مراسم اهدای جوایز بفتا و اسکار تعیین شده است.

دیروز اعلام شد هفتادمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم برلین از ۲۰ فوریه تا یکم مارس ۲۰۲۰ برگزار می‌شود.

به صورت سنتی هر سال ابتدا جوایز بفتا برندگان خود را در روز یکشنبه معرفی می‌کند که در میانه برگزاری جشنواره برلین است و اسکار پس از اتمام جشنواره فیلم برلین برگزار می‌شود اما با توجه به این که اسکار سال پیش اعلام کرده بود سال ۲۰۲۰ مراسمش را روز ۹ فوریه و دو هفته جلوتر از زمان معمول برگزار خواهد کرد، این امر تغییری در تاریخ برگزاری برلیناله نیز به وجود آورد.

در واقع با توجه به تغییر زمان نود و دومین دوره مراسم اهدای جوایز اسکار، مدیران جدید برلیناله نیز تصمیم گرفتند تاریخ هفتادمین دوره جشنواره را عوض کنند و آن را یک هفته جلوتر برگزار کنند تا پس از اسکار برگزار شود.

مراسم اهدای جوایز بفتا هم سال آینده یک هفته زودتر برگزار می‌شود و برندگان دوم فوریه معرفی خواهند شد.

هفتادمین دوره برلیناله برای نخستین بار تحت مدیریت کارلو چاتریان و بدون مدیر طولانی مدتش دیتر کاسلیک برگزار می‌شود. به تازگی معلوم شده است چاتریان گروه برنامه‌ریزان لوکارنو را با خود به برلیناله می‌آورد.