«دوزیست» و «کوزوو» این هفته روی پرده می‌روند

به گزارش روز شنبه سینما خراسان به نقل از ایسنا، در حالی که هفته گذشته سخنگوی شورای صنفی نمایش (همایون اسعدیان) اعلام کرده بود از روز پنج‌شنبه ۲۰ مردادماه – که تعطیلی سینماها پس از دهه‌ی اول محرم به پایان می‌رسد – فیلم «شب طلایی» به کارگردانی یوسف حاتمی‌کیا روی پرده می‌رود، پیش‌فروش دو فیلم […]

به گزارش روز شنبه سینما خراسان به نقل از ایسنا، در حالی که هفته گذشته سخنگوی شورای صنفی نمایش (همایون اسعدیان) اعلام کرده بود از روز پنج‌شنبه ۲۰ مردادماه – که تعطیلی سینماها پس از دهه‌ی اول محرم به پایان می‌رسد – فیلم «شب طلایی» به کارگردانی یوسف حاتمی‌کیا روی پرده می‌رود، پیش‌فروش دو فیلم دیگر یعنی «دوزیست» و «کوزوو» برای اکران از پنج‌شنبه در سایت‌های فروش بلیت آغاز شده است.

«دوزیست» به کارگردانی برزو نیک‌نژاد و تهیه‌کنندگی سعید خانی است که در سال ۱۳۹۸ ساخته شده و برخلاف دیگر آثار سازنده‌اش که کمدی بودند، فیلمی اجتماعی است.

این فیلم در سی‌وهشتمین جشنواره‌ فجر رونمایی شد و بازیگرانی همچون جواد عزتی، هادی حجازی‌فر، ستاره پسیانی، پژمان جمشیدی، مانی حقیقی، مجید نوروزی، الهام اخوان و سعید پورصمیمی در آن بازی کرده‌اند.

فیلم «کوزوو» به کارگردانی میثم هاشمی‌طبا و تهیه‌کنندگی حسن کلامی نیز یک کمدی-اجتماعی است. این فیلم پاییز سال ۱۴۰۰ آماده نمایش شد و کورش تهامی، فرهاد آییش، روشنک گرامی، حمید ابراهیمی، هومن شاهی، سیاوش چراغی‌پور، مریم سعادت، بهرام ابراهیمی، بیوک میرزایی، امید روحانی و بهاره کیان‌افشار با حضور گوهر خیراندیش و بهناز جعفری بازیگران آن هستند.

طبق گفته دبیر شورای صنفی قرار است پس از پایان اکران فیلم «بازیوو»، فیلم «ابلق» به کارگردانی نرگس آبیار به سرگروهی سینما کورش اکران شود.

نهال