دومین جایزه بین المللی برای «آپارات» در ایتالیا

جایزه بهترین فیلم از نگاه تماشاگران چهارمین جشنواره ایران‌فست ایتالیا به فیلم کوتاه «آپارات» ساخته حسن نجم‌آبادی رسید.

به گزارش روز سه شنبه سینما خراسان به نقل از ایرنا، جشنواره ایران فست که زیر مجموعه جشنواره سدسیسرتو/ Sedicicorto ایتالیا است، از امسال به صورت یک جشنواره مستقل به نمایش فیلم های ایرانی پرداخت. چهارمین دوره این جشنواره ۱۵ تا ۱۷ دسامبر برابر (۲۵ تا ۲۷ آذر) در شهر فورلی ایتالیا برگزار شد.

آپارات پیش از این در شانزدهمین جشنواره باتومی گرجستان، سی و چهارمین جشنواره کودکان و نوجوان ایران، سی امین جشنواره کیدز فرست، بیست و چهارمین جشنواره فالودی مجارستان، نوزدهمین جشنواره میندانائو فیلیپین، یازدهمین جشنواره آرلینگتون،یازدهمین جشنواره ساحل طلا آمریکا، دوازدهمین جشنواره مستقل میکروفاف صربستان، سیزدهمین جشنواره آنجلیکا آمریکا، یازدهمین جشنواره آستی ایتالیا، هشتمین جشنواره تک شاخ روسیه، سومین جشنواره آلتر دو شاو برزیل به نمایش درآمده و توانسته جایزه بهترین فیلم کوتاه درام از جوایز بین المللی رم ایتالیا را از آن خود کند.

آپارات داستان شش پسر نوجوان است که در یک روستای دور افتاده تصمیم می‌گیرند برای اجاره یک آپارات ۸ میلیمتری از یک دوره گرد در آغل های روستا کارگری کنند تا پول مورد نیاز خود را برای اجاره آپارات مهیا کنند.

مهدی قلی زاده، ابراهیم نجم آبادی، عماد محبی، ابوالفضل نجم آبادی، امیر نجم آبادی، امیرمحمد نجم آبادی، محمدرضا نجم آبادی، زری نجم آبادی و مهدی رضایی در این فیلم کوتاه به ایفای نقش پرداخته‌اند.

از دیگر عوامل این فیلم کوتاه می‌توان به نویسنده وکارگردان: حسن نجم آبادی، مدیر فیلمبرداری: عرفان احتشامی، صدابردار: مرتضی عظیمی و تهیه کننده: حسن نجم آبادی اشاره کرد.

نهال