«دِرب» محقق در جشنواره بوسان انتخاب شد

فیلم «دِرب» ساخته هادی محقق برای رقابت در بخش جیسئوک بیست و هفتمین دوره جشنواره فیلم بوسان انتخاب شد.

به گزارش سینما خراسان به نقل از ایرنا، فیلم سینمایی دِرب جدیدترین ساخته هادی محقق و تهیه‌کنندگی رضا محقق در بخش رقابتی بیست و هفتمین دوره جشنواره فیلم بوسان رقابت می‌کند.

امسال در بخش جیسئوک جشنواره که به آثار فیلمسازان آسیایی اختصاص دارد ۸ فیلم انتخاب شده‌اند که در کنار «دِرب» فیلم‌های دیگری چون تغییر ساخته یالکین تویچیف از ازبکستان، دسامبر به کارگردانی آنشال کاهوان از ژاپن، زندگی و زندگی ساخته علی قوی‌تن از ایران، داستان‌گو به کارگردانی آنانت نارایان ماهدوان از هند، هفده نفر ساخته پریتوی کانانور از هند، شش شخصیت ساخته ام. ال. باندوانوف دِواکولا از تایلند، یک بال و یک دعا به کارگردانی لی کوانگوک از کره جنوبی رقابت می‌کنند. این بخش مختص فیلمسازانی است که در کارنامه کاری‌شان سه فیلم یا بیشتر از آن کارگردانی کرده اند.

دِرب ساخته هادی محقق به تهیه‌کنندگی رضا محقق در بخش سودای سیمرغ چهلمین جشنواره فیلم فجر نیز حضور داشت و موفق به دریافت دیپلم افتخار جایزه ویژه هیات داوران شد. این فیلم همچنین نظر مثبت منتقدان ایرانی را به خود جلب کرده است.

دِرب روایتگر مامور اداره برقی است که قرار است برق خانه‌ای تَک و دورافتاده را وصل کند.

 

هادی محقق، محمد اقبالی و… از جمله بازیگران این اثر هستند. «درب» محصول سیتلکام و پخش بین‌المللی آن برعهده علی قاسمی است.

هادی محقق پیش تر با فیلم ممیرو به تهیه‌کنندگی رضا محقق در بیستمین دوره جشنواره فیلم بوسان نیز شرکت کرده و توانسته بود دو جایزه بهترین فیلم بخش «جریان‌های نو» و «فیپرشی» جشنواره را دریافت کند. در آن دوره از جشنواره هم سبک فیلمسازی محقق توجه دست‌اندرکاران فستیوال و منتقدان را به خود جلب کرد و ساخت فیلم جدید این کارگردان ایرانی باعث شد که فستیوال بار دیگر از این کارگردان دعوت کند تا در این رقابت حضور داشته باشد.

جشنواره فیلم بوسان بین روزهای ۱۳ تا ۲۲ مهر (۵ تا ۱۴ اکتبر) در شهر بوسان کره جنوبی برگزار می‌شود.

 

نهال