رسیتال پیانو سروش زالی، جمعه در فرهنگسرای نیاوران برگزار می شود

تهران- رسیتال پیانو سروش زالی، جمعه ۳ اسفند ساعت ۲۰ در سالن خلیج فارس فرهنگسرای نیاوران برگزار خواهد شد. به گزارش سینما خراسان در این کنسرت زالی در نظر دارد ۴ امپرومپتو برای پیانو، اپوس ۹۰ از فرانتس شوبرت، سونات برای پیانو شماره ۱۷ در رمینور، اپوس ۳۱ و سونات برای پیانو شماره ۸ در […]


تهران- رسیتال پیانو سروش زالی، جمعه ۳ اسفند ساعت ۲۰ در سالن خلیج فارس فرهنگسرای نیاوران برگزار خواهد شد.

به گزارش سینما خراسان در این کنسرت زالی در نظر دارد ۴ امپرومپتو برای پیانو، اپوس ۹۰ از فرانتس شوبرت، سونات برای پیانو شماره ۱۷ در رمینور، اپوس ۳۱ و سونات برای پیانو شماره ۸ در دو ر مینور، اپوس ۱۳ از لوودویگ وان بتهوون را برای مخاطبان اجرا کند.

سروش زالی دانش آموخته آکادمی ملی موسیقی اوکراین است. طی سال های تحصیل از محضر اساتیدی چون الکساندر لیساکن، پروفسور ایا تسارویچ، پروفسور آرکیموویچ، بوریس فئودوروف و اولگا پارخومنکو بهره جست.

اجرا درشهرهای کراکف،گدانسک،زاکوپان(لهستان)و کیف،اودسا وبلیتسرکوف(اوکرایین) و همچنین اجرا در جشنواره فجر و تدریس در هنرستان موسیقی دختران از برنامه های این سالهای او بوده است.

سروش زالی در گفتگو با سینما خراسان با انتقاد از فضای نابسامان موسیقی کشور اظهار کرد: سیاست گذاری موسیقی به شکل امروز، عامل آسیب های شدید در زمینه تربیت و پرورش شنونده شده است.

وی افزود: تاکید برسطحی ترین شکل موسیقی پاپ و حمایت همه جانبه از آن ،منجر به شکل گیری سلیقه سطحی نگر شنوندگان شده است ودر این وانفسا کار برای موسیقیدانانی که در زمینه موسیقی کلاسیک فعال هستند سخت و بعضا ناممکن شده است.

این موسیقی دان در ادامه با مطرح کردن بحث تفکر درموسیقی غربی و همچنین اجرای پیش رو در فرهنگسرای نیاوران،این موسیقی را واجد تمام شرایط لازم برای به تفکر واداشتن شنونده و به وجود آوردن احساسات عمیق انسانی دانست.

زالی با اشاره به یکی از قطعات کنسرت، سونات برای پیانو شماره ۱۷ اثر لوودویگ وان بتهوون،با یادآوری این نکته که این سونات در بحرانی ترین لحظه زندگی این آهنگساز نوشته شده است،گفت: بتهوون در لحظه خلق این اثرحتی اقدام به تنظیم وصیت نامه ی معروف خود نیز کرده بود و در نتیجه،اثری است به غایت تراژیک؛ مبارزه ی گریز ناپذیرانسان با تقدیر و البته سرنوشت محتوم او در این نبرد.

وی ادامه داد: در دیگر اثر این آهنگساز، سونات برای پیانو شماره ۸ نیز به شکلی دیگر شاهد این احساسات عمیق و تکان دهنده انسانی هستیم.

زالی در ادامه با “معجزه” نامیدن این گونه ی موسیقی، به این نکته اشاره کرد که این آثار و احساسات نهفته در آن، طی ۲ سده گذشته با صلابت به حیات خود ادامه داده اند و راز این ماندگاری را همانا یکی بودن این احساسات و دغدغه ها برای همه ی انسان ها و برای همیشه ی تاریخ دانست.

وی ابراز امیدواری کرد که در آینده با سرمایه گذاری و حمایت دولتی از این موسیقی،یکی از راهکارهای عملی برای رسیدن به جامعه ای پویا و متفکر هموار شود.

سروش زالی در تابستان سال گذشته نیز دراین فرهنگسرا به اجرای برنامه پرداخت که با استقبال مخاطبان رو به رو شد و علاقمندان می توانند برای تهیه بلیت به سایت ایران کنسرت و یا گیشه این فرهنگسرا مراجعه کنند. ‎