روایت دو ورزشکار از فیلم «تختی»/ پهلوانی که همیشه مظلوم بود

حسین کلانی، علیرضا رضایی و علیرضا حیدری در آیین اکران مردمی فیلم سینمایی «غلامرضا تختی» از ارزش‌ها و جذابیت‌های این فیلم گفتند. به گزارش سینما خراسان، شب گذشته ۱۴ فروردین ماه اکران مردمی فیلم غلامرضا تختی با حضور ویشکا آسایش، ستاره پسیانی، سیروس الوند، حسین کلانی، علیرضا رضایی و علیرضا حیدری در پردیس ملت برگزار […]


حسین کلانی، علیرضا رضایی و علیرضا حیدری در آیین اکران مردمی فیلم سینمایی «غلامرضا تختی» از ارزش‌ها و جذابیت‌های این فیلم گفتند.

به گزارش سینما خراسان، شب گذشته ۱۴ فروردین ماه اکران مردمی فیلم غلامرضا تختی با حضور ویشکا آسایش، ستاره پسیانی، سیروس الوند، حسین کلانی، علیرضا رضایی و علیرضا حیدری در پردیس ملت برگزار شد.

پیش از نمایش فیلم حسین کلانی بازیکن اسبق تیم ملی و باشگاه پرسپولیس در صحبت‌های کوتاهی ضمن تبریک سال نو و ابراز تاسف درباره حوادث ناگوار کشور گفت: هر کدام از ما قهرمانانی را در هر دوره به عنوان اسطوره می‌شناسیم، در صورتی که معنی اسطوره به زعم من والاتر از این‌ها است و معنی خاصی دارد که از تجمیع اعمال، رفتار و تفکرات فرد است.

او ادامه داد: این شانس را داشتیم بعد از پوریای ولی که در داستان‌ها از جوانمردی‌اش خوانده‌ایم، شخصیت معاصری برای تمام ما الگوی جوانمردی شود و به معنی واقعی جهان پهلوان تختی اسطوره واقعی است. او اسطوره‌ای است که در هر دوره مظلوم واقع شد. در تمام این سال‌ها هیچکس نتوانست قطره‌ای از دریای کارهای او را انجام بدهد. جای او همیشه در قلب ما است و به وجود چنین شخصیتی افتخار می‌کنیم.

او در پایان ضمن تشکر از سعید ملکان و بهرام توکلی برای به تصویر کشیدن بخش‌هایی از زندگی جهان پهلوان تختی گفت: ای کاش صداوسیما آستین بالا می‌زد و از چنین فیلمی که به معنی واقعی می‌توان آن را فیلم ملی دانست، حمایت بیشتری می‌کرد.

علیرضا رضایی نایب قهرمان المپیک آتن نیز پس از ابراز همدردی با بازماندگان حوادث اخیر و تسلیت درگذشت جمشید مشایخی در صحبت‌های کوتاهی گفت: فیلم غلامرضا تختی فیلمی واقع‌گرا مبتنی بر واقعیت ساخته شده و به زعم من کامل‌ترین و دقیق‌ترین روایت از زندگی این اسطوره است. شک نکنید اگر زنده‌یاد تختی الان بین ما بود، پرچم‌دار کمک به هموطنان سیل زده بودند.

او ادامه داد: از عوامل این فیلم تشکر می‌کنم، امیدوارم مردم عزیز و قدرشناس ایران از این فیلم که به یاد و نام جهان پهلوان تختی ساخته شده است حمایت کنند. تا همچنان این تفکر زیبا که می‌توان به زندگی شخصیت‌های ویژه کشورمان پرداخت، پا برجا بماند.