روایت هنرمندان از فلسطین در «تجلی مقاومت»/ این یک سوژه جهانی است

مدیرعامل انجمن هنرهای تجسمی بنیاد فرهنگی روایت فتح بیان کرد نمایشگاه نقاشی و کارتون «تجلی مقاومت» که تا روز قدس برپاست، اعتقاد و حرف هنرمندان کشور و کل دنیا در مسأله فلسطین است. محمد حبیبی مدیرعامل انجمن هنرهای تجسمی انقلاب و دفاع مقدس در گفتگو با سینما خراسان در خصوص برگزاری نمایشگاه «تجلی مقاومت» با […]

مدیرعامل انجمن هنرهای تجسمی بنیاد فرهنگی روایت فتح بیان کرد نمایشگاه نقاشی و کارتون «تجلی مقاومت» که تا روز قدس برپاست، اعتقاد و حرف هنرمندان کشور و کل دنیا در مسأله فلسطین است.

محمد حبیبی مدیرعامل انجمن هنرهای تجسمی انقلاب و دفاع مقدس در گفتگو با سینما خراسان در خصوص برگزاری نمایشگاه «تجلی مقاومت» با موضوع روز قدس و مقاومت که از امروز دوشنبه در موزه فلسطین برقرار است، گفت: امسال به علت تقارن روز سوم خرداد و روز قدس انجمن هنرهای تجسمی انقلاب و دفاع مقدسِ بنیاد فرهنگی روایت فتح تصمیم گرفت تا نمایشگاهی از نقاشی و کاریکاتور را با مشارکت موزه هنرهای معاصر فلسطین در محل گالری موزه فلسطین از روز دوشنبه ۲۹ اردیبهشت‌ماه برگزار کند.

حبیبی همچنین در خصوص آثار ارائه‌شده به این نمایشگاه گفت: آثار در دودسته نقاشی و کاریکاتور تقسیم شدند، ۲۹ اثر نقاشی به موضوع روز سوم خرداد و آزادسازی خرمشهر و ۳۲ اثر در قالب کاریکاتور با موضوع فلسطین و روز قدس حضور دارند که در معرض دید علاقه‌مندان و مخاطبان قرار خواهند گرفت.

این هنرمند همچنین در رابطه با برگزاری نمایشگاه در شرایط خاص این روزهای کشور نیز گفت: سعی می‌کنیم نمایشگاه «تجلی مقاومت» را علاوه‌بر بازدید حضوری که با رعایت پروتکل‌های بهداشتی وزارت بهداشت انجام خواهد شد به‌صورت مجازی هم برگزار کنیم و آثار را به دو صورت نمایشگاه فیزیکی و نمایشگاه مجازی در معرض دید عموم قرار دهیم.

مدیرعامل انجمن هنرهای تجسمی انقلاب و دفاع مقدس ضمن اشاره به بین‌المللی بودن آثار حوزه فلسطین و کاریکاتورهای ضدصهیونیستی بیان داشت: موضوع فلسطین خاص یک کشور و حتی کشورهای مسلمان نبوده و به‌عنوان یک موضوع بین‌المللی شناخته می‌شود.

وی افزود:‌ کشور ما و هنرمندان ما هم مانند هنرمندان تمامی کشورها به‌تبع همین موضوع و با توجه به این اشغال ظالمانه، وظیفه‌ای دارند که چه در جشنواره‌ها مختلف و چه در برنامه‌های هنری با آثار خود در رابطه با این موضوع اعلام موضع کرده به گونه‌ای که آثار بین‌المللی حاضر در نمایشگاه «تجلی مقاومت» گویای همین موضوع است؛ و اساساً هر پیامی اگر در قالب کار هنری گنجانده شود، تأثیری بسیار خوب، سریع و لطیف خواهد داشت به‌خصوص در آثار حوزه تجسمی و بخش کارتون و کاریکاتور که یکی از بخش‌هایی است که معمولاً پیام خود را به‌صورت واضع و صریح به مخاطب خود منتقل کرده و معمولاً آثار این حوزه بسیار زودهضم و گیرا خواهند بود.

نمایشگاه «تجلی مقاومت» با محوریت روز قدس و مقاومت از امروز دوشنبه بیست و نهم اردیبهشت‌ماه از ساعت ۱۵ الی ۱۸ در محل موزه هنرهای معاصر فلسطین میزبان علاقمندان خواهد بود. این نمایشگاه تا روز قدس برقرار است.