رونق موسیقی نیازمند همت مسئولان/نوای رحمت اعتبار کردستان است

سنندج- داور جشنواره نهمین بین المللی دف نوازی گفت: با حمایت متولیان و مسئولان از عرصه موسیقی قطعا موسیقی استان کردستان جهانی خواهد شد و البته این مهم نیازمند همت بیشتر نوازندگان می باشد. بیژن کامکار داور و دبیر افتخاری جشنواره بین المللی دف نوای رحمت، اظهار داشت: تلاش در راستای توسعه و تقویت بیشتر […]


سنندج- داور جشنواره نهمین بین المللی دف نوازی گفت: با حمایت متولیان و مسئولان از عرصه موسیقی قطعا موسیقی استان کردستان جهانی خواهد شد و البته این مهم نیازمند همت بیشتر نوازندگان می باشد.

بیژن کامکار داور و دبیر افتخاری جشنواره بین المللی دف نوای رحمت، اظهار داشت: تلاش در راستای توسعه و تقویت بیشتر موسیقی در استان کردستان نیازمند همت بیشتر مسئولان و همچنین فعالان این عرصه است.

وی با ابراز خوشحالی از حضور فراوان دف نوازان زبده در این جشنواره، گفت: این سومین حضور من در ابن جشنواره است و ارزیابی من از شروع این مسابقات بسیار خوب است و خوشحالم که امروز جشنواره دف نوای رحمت به یک اعتبار برای کردستان تبدیل شده است.

وی به جایگاه بسیار بالای دف نوازی در استان کردستان اشاره کرد و اظهار داشت: استان کردستان در تک نوازی و خصوصا در گروه نوازی حرف های زیادی برای گفتن دارد و تا کنون بسیار قوی عمل کرده است.

دبیر افتخاری جشنواره دف نوای رحمت افزود: ما کارهای شرکت کننده در این مسابقه را برای اولین بار گوش می دهیم و داوری این مسابقه ها بدون پیش داوری است‌.

کامکار با اذعان به این که متاسفانه در بعضی از شرایط استفاده ای ناصحیح از دف نیز وجود دارد، افزود: اما استفاده های مفید از آن بسیار بیشتر است و استفاده های نا صحیح اصلا به چشم نمی آید.

وی همچنین از موفقیت استان های دیگر در زمینه دف نوازی ابراز خشنودی کرد و گفت: اکثر استان ها در زمینه دف موفق عمل کرده اند و در این میان بعد از استان کردستان اصفهانی ها در این زمینه موفق تر عمل کرده اند.

کامکار در خصوص جایگاه کنونی موسیقی در استان کردستان، بیان کرد: حدود ۶۰ سال پیش هیچ نوازنده ای در کردستان برای تشکیل یک گروه ارکست وجود نداشت اما اکنون وضعیت کاملا عوض شده و نوزندگان موفق زیادی در استان حضور دارند.

وی ادامه داد: با حمایت متولیان و مسئولان از عرصه موسیقی قطعا بیش از ۲۰ گروه مثل گروه شیدا و عرب آغاز به کار خواهند کرد.

وی گفت: زمانی تنها دف نواز ایران من بودم اما اکنون هزاران نفر در این زمینه فعالیت می کنند پس می توان در این عرصه موسیقی بیشتر پیشرفت کرد و انتظار می رود که این روند رو به رشد به صورت جدی ادامه پیدا کند.