رونمایی از کتاب «پیش نگاه سال ۹۶» در گالری گلستان

کتاب «پیش نگاه» مشتمل بر آثار ۲۹ نگارخانه در سال ۹۶ روز پنج شنبه ۹ اسفند ماه در گالری گلستان رونمایی می شود. به گزارش سینما خراسان، مژگان قدوسی مدیر مسئول نشریه پیش نگاه درباره کتاب «پیش نگاه سال ۹۶» گفت: پیش نگاه ۵ سال است که منتشر می شود و هر ماه اطلاع رسانی […]


کتاب «پیش نگاه» مشتمل بر آثار ۲۹ نگارخانه در سال ۹۶ روز پنج شنبه ۹ اسفند ماه در گالری گلستان رونمایی می شود.

به گزارش سینما خراسان، مژگان قدوسی مدیر مسئول نشریه پیش نگاه درباره کتاب «پیش نگاه سال ۹۶» گفت: پیش نگاه ۵ سال است که منتشر می شود و هر ماه اطلاع رسانی برنامه گالری ها را به عهده دارد. هدف اصلی پیش نگاه اطلاع رسانی به مردم و جذب مخاطبان بیشتر در زمینه بازار هنر است.

قدوسی افزود: تاکنون دو جلد کتاب پیش نگاه مشتمل بر آرشیو تخصصی هنرمندان در سال ۹۴ و ۹۵ منتشر شده و امسال می خواهیم سومین پیش نگاه را رونمایی کنیم.

مدیر مسئول «پیش نگاه» در ادامه گفت: در این کتاب نام بیش از هزار و صد هنرمند آمده است و همچنین گفت و گویی با نادر سیحون مدیر گالری سیحون با موضوع رویکرد گالری ها و گالری داری و نیز مقاله ای از مرداویج توکلی منتشر شده است. کتاب سال «پیش نگاه» تاریخ مدون و مستدلی است که در سال های بعد می تواند ماخذ پژوهشگران در حوزه آثار گالری ها و کارنامه گالری دارها و هنرهای تجسمی باشد.

وی در پایان اظهار کرد: در برنامه رونمایی از کتاب «پیش نگاه»، امیر راد رییس انجمن هنرمندان نقاش، پریسا پهلوان مدیر گالری ویستا و لیلی گلستان مدیر گالری گلستان درباره رویکرد گالری ها در هنر معاصر سخنرانی می کنند.

در سومین کتاب «پیش نگاه» آثار گالری های آب انبار، آتبین،آرته، آریا، اثر، افرند، الهه، ای جی، ایوان، دنا، دستان+۲، زیرزمین دستان، راه ابریشم، ژاله، ساربان، سایه، سیحون، شلمان، طراحان آزاد، گلستان، ماه، نگر، والی، ویستا، هور، هفت ثمر در سال ۹۶ منتشر شده است.

مراسم رونمایی از کتاب پیش نگاه روز پنج شنبه ۹ اسفند در گالری گلستان واقع در دروس خیابان شهید کماسایی شماره ۳۴ از ساعت ۱۶ الی ۱۸ برگزار می شود و ورود برای عموم آزاد است.