رونمایی پوستر هفدهمین سالانه حروف نگاری اسماء‌الحسنی

پوستر هفدهمین نمایشگاه سالانه حروف نگاری پوستر اسماء‌الحسنی با طراحی مازیار علی‌یاری منتشر شد. به گزارش سینما خراسان، هفدهمین نمایشگاه سالانه حروف نگاری پوستر اسماء‌الحسنی با سازماندهی پایگاه اینترنتی طراحان مستقل ایران «تودی پوسترز» در ۲ بخش اصلی و جنبی به صورت ملی در سال ۱۴۰۰ برگزار می‌شود. پوستر این دوره از نمایشگاه توسط مازیار […]


پوستر هفدهمین نمایشگاه سالانه حروف نگاری پوستر اسماء‌الحسنی با طراحی مازیار علی‌یاری منتشر شد.

به گزارش سینما خراسان، هفدهمین نمایشگاه سالانه حروف نگاری پوستر اسماء‌الحسنی با سازماندهی پایگاه اینترنتی طراحان مستقل ایران «تودی پوسترز» در ۲ بخش اصلی و جنبی به صورت ملی در سال ۱۴۰۰ برگزار می‌شود. پوستر این دوره از نمایشگاه توسط مازیار علی‌یاری طراحی شده است.

علی‌یاری در مورد طراحی پوستر هفدهمین نمایشگاه سالانه حروف نگاری پوستر اسماء‌الحسنی گفت: طراحی چنین پوستری برای من که شرکت کننده ادوار پیشین این رویداد بودم بسیار سخت و شیرین بود. هنگام شروع ذهنم مرا به سمت طراحی اثری می‌بُرد که گویای مفاهیم جشنواره در قرنی نو باشد و از طرف دیگر باید جنبه اطلاع رسانی پوستر برای بیننده حفظ می‌شد.

وی توضیح داد: سادگی و بی‌پیرایگی نوعی خط کوفی با تمام قدمتش بسیار مدرن به نظر می‌رسد به گونه‌ای که با طراحی تک حرف‌های مستقل و کنار هم قرار دادن و برخوردشان با یکدیگر مفهوم نمایشگاه حروف‌نگاری؛ رنگین و نورانی بودنشان فضای جشنواره را در ذهن مخاطب هدف به یاد می آورد. فارغ از رویکرد طراحی پوسترهای مذهبی مرسوم، سعی کردم روشی را انتخاب کنم که روح قدمت در جسم مدرن و امروزی را در نگاه بیننده تداعی کند.

علی‌یاری طراح گرافیک متولد ۱۳۶۰ و فارغ‌التحصیل رشته گرافیک است. علی‌یاری، طراحی نشان شبکه پویا، نهال و بانک گردشگری و ۲ دوره جایزه سرو نقره‌ای انجمن طراحان گرافیک ایران و جایزه ۲ دوره جشنواره هنرهای تجسمی فجر را در کارنامه حرفه ای خود دارد.‌

هفدهمین نمایشگاه سالانه حروف نگاری پوستر اسماء‌الحسنی از ۲۴ فروردین تا ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۰ در خانه هنرمندان ایران و فضای مجازی برگزار خواهد شد.

آخرین مهلت دریافت آثار ساعت ۲۴ روز شنبه ۲۵ بهمن ماه ۱۳۹۹ است. مجموع جوایز نقدی این دوره مبلغ ۱۹۰.۰۰۰.۰۰۰ ریال است.