رکوردشکنی «انگل» پس از درخشش در اسکار ۲۰۲۰ ادامه دارد

فیلم سینمایی «انگل» پس از کسب ۴ جایزه اصلی در مراسم اسکار ۲۰۲۰ در باکس آفیس نیز رکورد تازه‌ای را به نام خود ثبت کرد. به گزارش سینما خراسان به نقل از ورایتی، «انگل» ساخته بونگ جون هو در تعطیلات آخر هفته ۵.۵ میلیون دلار فروخت که به معنی افزایش ۲۳۴ درصدی فروش بلیت آن […]


فیلم سینمایی «انگل» پس از کسب ۴ جایزه اصلی در مراسم اسکار ۲۰۲۰ در باکس آفیس نیز رکورد تازه‌ای را به نام خود ثبت کرد.

به گزارش سینما خراسان به نقل از ورایتی، «انگل» ساخته بونگ جون هو در تعطیلات آخر هفته ۵.۵ میلیون دلار فروخت که به معنی افزایش ۲۳۴ درصدی فروش بلیت آن پس از اسکار است. این فیلم بزرگ‌ترین موفقیت فروش برای یک فیلم را پس از کسب اسکار در یک دهه اخیر رقم زد و این رکورد را به نام خودش ثبت کرد.

در مجموع تنها ۷ روز پس از کسب اسکار فروش «انگل» ۸.۸ میلیون دلار بوده است که ۲۰ درصد آن در سرزمین مادری‌اش بوده است.

«انگل» تاکنون بیش از ۴۴ میلیون دلار در آمریکا فروخته که یک نتیجه عظیم برای یک فیلم خارجی است.

این فیلم ۱۲.۷ میلیون دلار نیز در همین آخر هفته در بازار خارج از آمریکا فروش کرده و مجموع فروشش را به ۱۶۱ میلیون دلار رسانده است. در مجموع این فیلم تاکنون در سراسر جهان ۲۰۴ میلیون دلار فروخته است.

«انگل» نخستین فیلم غیرانگلیسی زبان در تاریخ اسکار است که موفق شد جایزه بهترین فیلم سال را از آن خودش کند. این فیلم از ۶ نامزدی اسکار جایزه بهترین فیلمنامه اوریجینال، بهترین کارگردانی و بهترین فیلم بین‌المللی را هم برد.

این فیلم در آمریکای شمالی اکنون ۲۰۰۱ سالن سینما را در اختیار دارد که بیشترین سالن نمایش برای یک فیلم خارجی زبان است. این تعداد بیشترین سالن سینما پس از اختصاص ۲۵۰۳ سالن سینما به فیلم «جنب و جوش کونگ فو» در سال ۲۰۰۴ است.