رکورد مخاطب روزانه ۷ ماه اخیر سینماها شکست

سینمای ایران موفق شد پس از شش‌ماه‌ونیم، رکورد تعداد روزانه مخاطبان را بشکند.

به گزارش سینما خراسان به نقل از ایرنا، سینمای ایران طی روز گذشته، سه‌شنبه؛ هشتم فروردین‌ماه موفق شد با جذب ۱۲۹ هزار و ۴۰۰ مخاطب، رکورد مخاطب روزانه را بشکند. آخرین مرتبه‌ای که سینماها توانستند مخاطبان روزانه بیشتر از این میزان را تجربه کنند، به ۲۲ شهریورماه سال گذشته برمی‌گردد که ۱۷۷ هزار نفر به سینماها رفتند.

طی روز گذشته، ۲۶۲۷ سانس برای سینماها تعریف شد و گیشه به عدد ۶ میلیارد و ۳۲۲ میلیون تومانی رسید.

اما این، تنها رکورد روز گذشته نبود. کمدی فسیل هم‌چنان بر مدار صعودی حرکت می‌کند و دیروز توانست یک رکورد چشم‌گیر از خود به جای بگذارد. این فیلم تنها در روز گذشته، ۹۰۳ سانس نمایش داشت و حدود ۳ میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان فروخت. تعداد مخاطبان این فیلم نیز برای روز گذشته، ۷۹ هزار نفر بود.

آخرین باری که فیلمی توانست بیش از این تعداد، مخاطب روزانه داشته باشد، به سال ۹۸ و کمدی مطرب بازمی‌گردد. بنابراین این آماری که توسط فسیل به جا ماند، نشان می‌دهد که کمدی کریم امینی، پرمخاطب فیلم به لحاظ استقبال روزانه، پس از دوران کرونا است. هر چند که انتظار می‌رود با تبلیغات بیشتر برای این فیلم طی روزهای آینده، رکوردهای درخشان‌تری توسط این فیلم به ثبت برسد.

از ۱۲۹ هزار و ۴۰۰ مخاطب روز گذشته، ۹۳ هزار و ۴۰۰ نفر به تماشای ۴ فیلم جدید یعنی فسیل، غریب، عروس خیابان فرشته و بچه‌های طوفان نشستند و ۳۶ هزار نفر دیگر نیز مخاطبان آثار قدیمی‌تری چون بخارست، ملاقات خصوصی، چپ، راست، لوپتو و… بودند.

گیشه ۴ فیلم جدید نوروزی، ۴ میلیارد و ۵۷۰ میلیون تومان و گیشه آثار قدیمی نیز برای روز گذشته، ۱ میلیارد و ۷۵۲ میلیون تومان بود.

سینماهای کشور طی ۸ روز نخست سال جدید، پذیرای ۵۸۰ هزار نفر بودند که این آمار اولا، به‌مراتب بیشتر از مدت مشابه سال گذشته است و ثانیا، با توجه به تلاقی ماه مبارک رمضان با نوروز، یک عملکرد قابل قبول محسوب می‌شود. عملکردی که انتظار می‌رود تا پایان تعطیلات نوروزی، روندی صعودی در پیش گرفته و به قله‌های بالاتری دست یابد.

 

نهال