زندگی شهدای خلبان بر صحنه تئاتر/ اثری که شاعرانه نوشته شد

شهرام کرمی نمایشنامه «کاش جای این همه استخوان، لب‌هایت برمی‌گشت!» را بر اساس زندگی شهدای خلبان دوران دفاع مقدس به رشته تحریر درآورده و قصد دارد در فرصتی مناسب آن را اجرا کند. شهرام کرمی نمایشنامه‌نویس و کارگردان تئاتر درباره جدیدترین اثر خود که در قالب نمایشنامه نوشته است، به سینما خراسان گفت: جدیدترین نمایشنامه‌ای […]


شهرام کرمی نمایشنامه «کاش جای این همه استخوان، لب‌هایت برمی‌گشت!» را بر اساس زندگی شهدای خلبان دوران دفاع مقدس به رشته تحریر درآورده و قصد دارد در فرصتی مناسب آن را اجرا کند.

شهرام کرمی نمایشنامه‌نویس و کارگردان تئاتر درباره جدیدترین اثر خود که در قالب نمایشنامه نوشته است، به سینما خراسان گفت: جدیدترین نمایشنامه‌ای که نوشته‌ام «کاش جای این همه استخوان، لب‌هایت برمی‌گشت!» نام دارد که با مضمون جنگ و مقاومت نوشته شده است.

وی ادامه داد: این بار سوژه‌ای که انتخاب کردم الهام گرفته از زندگی شهدای خلبان رضا نژاد رضایی، سیدعلی اقبالی دوگاهه، منصور آزاد، حسین بهرام و حسین و ابراهیم دل حامد است.

کرمی در ادامه سخنان خود یادآور شد: وجوه مشترک زیادی در زندگی همه این سربازان و رزمنده‌های وطن وجود دارد. جوانان پرشور و با استعداد و متبحر و جنگجو که در شرایط جنگ با احساس تکلیف نقش قهرمانان در دفاع مقدس داشته‌اند. نقش خانواده و بخصوص همسران این مردان شهید حس و شور من برای نوشتن بود.

این هنرمند عرصه تئاتر ادامه داد: کودکی و جوانی من با خاطره و روزها و شب‌های جنگ هشت‌ساله ایران و عراق همراه بوده است. جنگی که بر این سرزمین تحمیل شد. نوشتن درباره مردمان این تاریخ یک حس و احترام همیشگی برای من دارد. در بیشتر آثارم تلاش کرده‌ام روایتگر این دوره پرتلاطم تاریخی باشم. وجوه مشترک بیشتر نوشته‌های من روایت همین مردمان است که روزگار خود را در شور و هیجان و واهمه این واقعه بوده‌اند.

این نمایشنامه‌نویس و کارگردان تأکید کرد: نمایشنامه «کاش جای این همه استخوان، لب‌هایت برمی‌گشت!» که از فرازهایی از زندگی شهدای خلبان الهام گرفته‌ام ادای دین من به قهرمانان بزرگ این سرزمین است.

کرمی در پایان با اشاره به اینکه این اثر نمایشی دارای ۱۰ بازیگر است، تصریح کرد: اجرای نمایش «کاش جای این همه استخوان، لب‌هایت برمی‌گشت!» در اولویت کاری‌ام قرار دارد و قصد دارم در اولین فرصت این اثر را روی صحنه ببرم.