«ساده بود» منتشر شد/ تلاش برای متفاوت بودن

قطعه «ساده بود» به آهنگسازی سپاس صدرنوری و خوانندگی حسام عبدی با تنظیم سروش محمدی هنرمندان جوان کشورمان با شعری از زنده یاد قیصر امین پور منتشر شد. دریافت ۴ MB به گزارش پایگاه خبری سینما خراسان، قطعه «ساده بود» به آهنگسازی سپاس صدرنوری و خوانندگی حسام عبدی و تنظیم سروش محمدی در قالب یک […]


قطعه «ساده بود» به آهنگسازی سپاس صدرنوری و خوانندگی حسام عبدی با تنظیم سروش محمدی هنرمندان جوان کشورمان با شعری از زنده یاد قیصر امین پور منتشر شد.

دریافت ۴ MB

به گزارش پایگاه خبری سینما خراسان، قطعه «ساده بود» به آهنگسازی سپاس صدرنوری و خوانندگی حسام عبدی و تنظیم سروش محمدی در قالب یک فضای متفاوت و غیر متعارف توسط موسسه فرهنگی هنری «رادنواندیش» در دسترس مخاطبان قرار گرفت.

بازگشت خاطره انگیز به کودکی با موسیقی

سپاس صدرنوری نوازنده و آهنگساز ۱۸ ساله، با اشاره به انگیزه ها و دغدغه هایش برای آهنگسازی این اثر توضیح داد: همکاری با حسام عبدی و سروش محمدی به عنوان تنظیم کننده قطعه «ساده بود» اتفاق بسیار ویژه ای برای من بود که در آن کوشش کردیم فضای متفاوتی از یک قطعه با کلام را در شنوندگان ایجاد و با صدای گرم حسام عبدی روی شعر زیبا و پرمحتوای زنده یاد قیصرامین پور فضای خاطره انگیزی را تداعی کنیم. شرایطی که می تواند خاطرات دوران کودکی را در ما زنده کند. به هر حال انتشار قطعه «ساده بود» اولین همکاری رسمی من و گروه اجرایی این اثر است که امیدوارم در این زمینه شاهد استمرار تولیدات باشیم.

قطعه ای که حرف های زیادی برای گفتن دارد

حسام عبدی خواننده قطعه «ساده بود» هم درباره این قطعه گفت: قطعه «ساده بود» روایتی را توصیف می کند که با در نظر گرفتن مفهوم شعر می تواند شنونده را به دوران کودکی و حس و حال آن روزهای باشکوه هدایت کند. ما هم در این فضای بسیار جذاب و پر از تفکری که زنده یاد قیصر امین پور خلق کرده تلاش کردیم راویان خوبی برای یک داستان باشیم که انتقال دهنده مناسبی برای مفهوم شعر به شنونده باشد و تصور می کنم در این چارچوب پیوند مناسبی میان شعر و موسیقی شکل گرفته است. ما سعی داشتیم در این فضا از نشانه های جذاب و کودکانه دورانی که بسیار با آن خاطره داریم استفاده کرده و آن را در حوزه آهنگسازی، تنظیم و خوانندگی اجرا کنیم. من بر این باورم قطعه «ساده بود» دربرگیرنده تفکری است که از ابتدای تولید همراهمان بود و امیدوارم همان گونه که ما از این تجربه لذت بردیم، مخاطبان نیز با قطعه ارتباط برقرار کنند.

وی ادامه داد: به اعتقاد من قطعه «ساده بود» کار متفاوت و نویی است که هم در حوزه آهنگسازی و هم در حوزه تنظیم تلاش شده عنصر خلاقیت نقش پررنگی در آن داشته باشد. در این راه سپاس صدرنوری به عنوان آهنگساز و سروش محمدی به عنوان تنظیم کننده وظیفه خود را به درستی انجام داده و فضا را به گونه ای طراحی کردند که هم مخاطب همیشگی موسیقی و هم مخاطبان خاص در مواجه با اثری قرار گیرند که به زعم من حرف های زیادی برای گفتن دارد.

یک چالش جدی در یک کار مینیمال

سروش محمدی تنظیم کننده این تک آهنگ نیز با اشاره به نحوه تولید این اثر اظهار کرد: زمستان سال ۹۷ بود که سپاس صدرنوری درباره طراحی و تولید قطعه ای با فضای مینیمال و معلق با من صحبت کرد و از من خواست تا در حوزه تنظیم همراه او باشم شرایطی که با توجه به خواسته آهنگساز برای من دربرگیرنده چارچوب های سخت و کمتر تجربه شده ای بود که می بایست آن را در حوزه تنظیم به کار بندم. البته من با توجه به ذهنیتی که از قطعات قبلی سپاس داشتم نهایت تلاشم را انجام دادم که با در نظرگرفتن آزمون و خطاهای این عرصه، تنظیم متفاوتی را انجام دهم که خوشبختانه روند کار خیلی سریع و بی حاشیه جلو رفت اما شرایط به گونه ای بود که برایم چالش جالبی ایجاد کرد که در آن تولید یک صدای مستقل در عین وفاداری به هویت آهنگساز مهم ترین مولفه ها بودند. البته در این راه امید نیک بین مدیر ضبط، میکس و مسترینگ هم همکاری بسیار مناسبی با ما داشت که بتوانیم بدون دغدغه کارهایمان را انجام دهیم. البته که حضور در فضای مجهزی چون استودیو «شهرصدا» و همراهی خانواده زنده یاد قیصر امین پور و افرادی چون علی اکبر زین العابدین شرایط مناسبی را پیش روی ما قرار داد که برایم تبدیل به تجربه ارزشمندی شد.

قطعه «ساده بود» با شعری از زنده یاد قیصر امین پور، آهنگسازی سپاس صدرنوری، خوانندگی حسام عبدی، تنظیم سروش محمدی پس از کسب اجازه از خانواده زنده یاد قیصر امین پور با مجوز دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به شماره ۱۶۷۲-۱۳۹۸ توسط موسسه فرهنگی هنری «رادنواندیش» به مدیریت بردیا صدرنوری در دسترس مخاطبان قرار گرفت. از سپاس صدرنوری پیش از این ۲ آلبوم «در آغوش رنگ ها» و «به صد سو» به آهنگسازی و نوازندگی پیانوی وی توسط موسسه فرهنگی هنری «رادنواندیش» منتشر شده بود.

منبع مهر