سازمان‌ها و نهادها کدام فیلمهای«فجر۳۷» را برگزیدند؟

در بخش تجلی اراده ملی سی‌وهفتمین جشنواره فیلم فجر، ۲۰ سازمان فیلم‌های برگزیده این رویداد از نگاه خود را اعلام کردند. به گزارش سینما خراسان، مراسم تجلیل اراده ملی سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر، عصر امروز دوشنبه ششم اسفندماه در محل ایوان شمس برگزار شد. در ابتدای این مراسم فرزاد حسنی مجری برنامه حضور […]


در بخش تجلی اراده ملی سی‌وهفتمین جشنواره فیلم فجر، ۲۰ سازمان فیلم‌های برگزیده این رویداد از نگاه خود را اعلام کردند.

به گزارش سینما خراسان، مراسم تجلیل اراده ملی سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر، عصر امروز دوشنبه ششم اسفندماه در محل ایوان شمس برگزار شد.

در ابتدای این مراسم فرزاد حسنی مجری برنامه حضور مهمانان این مراسم را خوش آمد گفت و از دبیر جشنواره برای سخنرانی و خیرمقدم دعوت کرد.

ابراهیم داروغه‌زاده دبیر سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر در آغاز سخنان خود گفت: دومین سالی است که میزبان نهادهای دولتی در جشنواره فیلم فجر هستیم، هرچند در سال‌های قبل نیز بخش تجلی ارده ملی برگزار می‌شد، اما به دلیل برخی بی‌کفایتی‌ها رابطه میان سینما و نهادهای دولتی در این بخش کم شده بود، امسال ۲۰ سازمان در بخش تجلی ارده ملی حضور دارند و آثار سینمایی را با نگاه تخصصی بررسی کرده اند و جوایز آنها نشان دهنده نگاه تخصصی و درست سینماگران است.

در ادامه این مراسم نوبت به اعلام برگزیدگان داوران نهادها و سازمان‌های مختلف رسید.

جوایز سازمان محیط زیست به ۳ فیلم «غلامرضا تختی» به کارگردانی بهرام توکلی و تهیه‌کنندگی سعید ملکان، «روزهای نارنجی» به کارگردانی آرش لاهوتی و تهیه‌کنندگی علیرضا قاسم خان، «شبی که ماه کامل شد» به کارگردانی نرگس آبیار و محمدحسین قاسمی اهدا شد.

هیات داوران فراکسیون جوانان مجلس شورای اسلامی جوایز خود را به مهدی جعفری برای فیلم «۲۳ نفر» و بابک بهداد تهیه‌کننده و کارگردان مستند «بهارستان خانه ملت» تقدیم کرد.

هیات داوران معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری جوایز خود را به علیرضا رییسیان کارگردان «مردی بدون سایه»، همچنین جایزه دیگر این بخش به مونا زندی برای «بنفشه آفریقایی» اهدا شد.

هیات داوران حقوق بشر وزارت دادگستری به ۳ فیلم تندیس‌های خود را اهدا کرد که شامل «۲۳ نفر» به تهیه‌کنندگی مجتبی فرآورده، «شبی که ماه کامل شد» به تهیه‌کنندگی محمدحسین قاسمی، «ماجرای نیمروز: رد خون» به تهیه کنندگی محمود رضوی بود.

هیات داوران معاونت فرهنگی قوه قضائیه نیز به فیلم «جمشیدیه» به تهیه‌کنندگی فردین خلعتبری و یلدا جبلی و فیلم «یلدا» به تهیه‌کنندگی علی مصفا و مسعود بخشی تندیس اهدا کرد.

هیات داوران مجمع جهانی اهل‌البیت به فیلم «خون خدا» ساخته مرتضی علی عباس میرزایی و به تهیه‌کنندگی سیاوش حقیقی اهدا کرد. همچنین تندیس دوم این بخش به «ماجرای نیمروز:رد خون» به کارگردانی محمدحسین مهدویان و تهیه‌کنندگی محمود رضوی اهدا شد. همچنین از فیلم «۲۳ نفر» به تهیه کنندگی مجتبی فرآورده و کارگردنی محمد جعفری تقدیر شد. تقدیر دوم این بخش از فیلم «مدیترانه» به تهیه کنندگی و کارگردانی رشید حاجتمند و هادی حاجتمند بود.

تشکر از حساسیت دستگاه‌ها نسبت به سینما

در ادامه مراسم حسین انتظامی سرپرست سازمان سینمایی گفت: لازم است از دستگاه هایی که نسبت به سینما حساسیت دارند تشکر کنم، نقطه کانونی برگزاری این بخش، فرمایش مقام معظم رهبری است که در دیدار با سینماگران گفته‌اند کلید حل بسیاری از مشکلات کشور در دست سینماگران است.

وی افزود: این امر مساله بسیار مهمی است، در چنین مراسم و با چنین رویکردی این دستگاه‌ها هستند که باید پاسخگو باشند که تا چه اندازه از این ظرفیت استفاده کرده‌اند، در واقع بخش تجلی اراده ملی، محلی برای پاسخگویی نهادها در استفاده از این ظرفیت است.

انتظامی تأکید کرد: دستگاه‌های حکومتی باید بدانند که چگونه می‌توانند از ظرفیت سینما استفاده کنند تا مشکلات جامعه را از این طریق برطرف کنند.

در ادامه تندیس هیات داوران معاونت فرهنگی و آموزشی وزارت بهداشت به سعید روستایی برای فیلم «متری شیش و نیم» اهدا شد.

هیات داوران سازمان بهزیستی کشور هم جایزه خود را بهرام توکلی کارگردان فیلم سینمایی «غلامرضا تختی» تقدیم کرد.

هیات داوران دانشگاه علوم پزشکی ارتش جایزه خود را به مهدی جعفری کارگردان و مجتبی فرآورده تهیه‌کننده فیلم «۲۳ نفر» اهدا کرد.

هیات داوران دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی تندیس خود را به جمال ساداتیان تهیه کننده و سعید روستایی کارگردان فیلم «متری شیش و نیم» تقدیم کرد.

هیات داوران معاونت قرآن و فرهنگ و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز جوایز خود را به «شبی که ماه کامل شد» به کارگردانی نرگس آبیار تهیه‌کنندگی محمد قاسمی اهدا کرد. همچنین جایزه دیگر این بخش به محسن عنایتی کارگردان پویانمایی «بنیامین» تقدیم شد.

هیات داوران حقوق شهروندی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی جایزه خود را به فیلم «جان دار» اهدا کرد و جایزه دوم این بخش به علیرضا قاسم‌خان تهیه کننده و آرش لاهوتی کارگردان «روزهای نارنجی» تقدیم شد. جایزه سوم این بخش به محسن تنابنده کارگردان فیلم «قسم» تقدیم شد.

هیات داوران وزارت ورزش و جوانان هم به ۴ فیلم «سونامی» به کارگردانی میلاد صدرعاملی، «غلامرضا تختی» به کارگردانی بهرام توکلی، «متری شیش و نیم» به کارگردانی سعید روستایی و «۲۳ نفر» به کارگردانی محمد جعفری جوایزی را اهدا کرد.

هیات داوران انجمن ویرایش و درست نویسی تندیس خود را به نیما جاویدی کارگردان فیلم سینمایی «سرخپوست» تقدیم کرد.

هیات داوران شرکت شبکه علمی ایران هم جوایز خود را به فیلم های «قصر شیرین» به تهیه کنندگی و کارگردانی رضا میرکریمی، «مسخره باز» به تهیه کنندگی علی مصفا اهدا کرد که این جایزه توسط علی نصیریان دریافت شد.

علی نصیریان حین دریافت این جایزه اعلام کرد: علی مصفا تهیه کننده فیلم مسخره باز جایزه خود را به جواد مطوری مدیر جلوه‌های ویژه بصری این فیلم تقدیم می‌کند.

هیات داوران شورای فرهنگی زنان و شورای عالی فرهنگی زنان و خانواده هم جایزه خود را به رضا میرکریمی برای فیلم «قصرشیرین» تقدیم کرد.

هیات داوران معاونت فرهنگی و اجتماعی شهرداری تهران جوایز خود را به سعید ملکان تهیه‌کننده فیلم «غلامرضا تختی» و سید جمال ساداتیان تهیه کننده «متری شیش و نیم» تقدیم کرد.

هیات داوران بنیاد شهید هم جوایز خود را به فیلم‌های «۲۳ نفر» به کارگردانی مهدی جعفری، «ماجرای نیمروز:رد خون» به کارگردانی محمدحسین مهدویان، «شبی که ماه کامل شد» به کارگردانی نرگس آبیار اهدا کرد.

هیات داوران انجمن مدیران تولید سینمای ایران جوایز خود را به کامران حجازی مدیرتولید «ماجرای نیمروز: رد خون» و کیومرث عباسی مدیر تولید فیلم «غلامرضا تختی» اهدا کرد.

در پایان این مراسم هیات داوران انجمن عکاسان جوایز خود را به مریم کامیاب از سینما خراسان، علی حدادی از خبرگزاری آنا و معین باقری ستاد جشنواره تقدیم کردند.