سال‌ها حضور «یواشکی» در سینما

پیمان مقدمی بازیگر فیلم سینمایی «بی‌صدا» طی یادداشتی ضمن مرور تجربیات خود در سینما برلزوم تجدیدنظر در تبلیغ فیلم‌های «هنر و تجربه» تأکید کرد. به گزارش سینما خراسان، پیمان مقدمی بازیگر فیلم سینمایی «بی‌صدا» که در حال حاضر در گروه «هنر و تجربه» روی پرده رفته است، کار خود را از تئاتر آغاز کرد و […]


پیمان مقدمی بازیگر فیلم سینمایی «بی‌صدا» طی یادداشتی ضمن مرور تجربیات خود در سینما برلزوم تجدیدنظر در تبلیغ فیلم‌های «هنر و تجربه» تأکید کرد.

به گزارش سینما خراسان، پیمان مقدمی بازیگر فیلم سینمایی «بی‌صدا» که در حال حاضر در گروه «هنر و تجربه» روی پرده رفته است، کار خود را از تئاتر آغاز کرد و این حوزه را بهترین عرصه برای آغاز فعالیت بازیگری می‌داند. وی در یادداشتی درباره سینما، «بی‌صدا» و بازی در فیلم‌های هنری و تجاری و کیفیت هر یک، مباحثی را مطرح کرده است.

فیلم سینمایی «بی‌صدا» به نویسندگی تهیه کنندگی و کارگردانی حسین شهابی این روزها در گروه «هنر و تجربه اکران شده است و داستان یک نویسنده مشهور مبتلا به بیماری سرطان است که برای تأمین مخارج درمان خود به ناچار با روزنامه‌های زرد همکاری می‌کند.

در متن یادداشت پیمان مقدمی آمده است:

«سینما در ابتدای تاریخ پیدایی خود نوعی سرگرمی بود و شاید منبعی برای کسب پول. اما خیلی زود ظرفیت‌های خودش را در زمینه آموزش و مفاهیم مورد نظر سازندگان فیلم نشان داد. اینکه چه بپوشیم و چه بخوریم و چگونه با زندگی رودررو بشویم را در خود نهفته داشت، سیاست هم خیلی فوری از این ماجرا در بسیاری از موارد استفاده کرد اما شکستش امری حتمی بود زیرا این اسب (سینما) به راحتی به کسی سواری نمی‌دهد!

بازی کردن در هر مدیومی تقریباً از اصول یکسانی پیروی می‌کند اما در فیلم‌هایی که محتوایش برای سازنده اهمیت بیشتری دارد، بازیگرها سعی می‌کنند به اصل زندگی وفادارتر باشند. البته نباید یادمان برود که سینما یک چیز است و زندگی، زندگی است.

فیلم «بی‌صدا» در مورد مواجهه با یک بیماری و برخورد اطرافیان با بیمار است و اینکه چه سختی‌هایی را پیش رویشان می‌آورد. زن خانواده با چنگ و دندان برای بقا مبارزه می‌کند و مرد خانواده که دچار این بیماری است، با مشکل خود راحت‌تر برخورد می‌کند و قسمت غم‌انگیز داستان همین است.

هیچ روش مطمئنی برای مواجهه با مشکلات وجود ندارد. فقط آگاهی ما نسبت به آن مشکل می‌تواند برخورد صمیمانه‌تری را به وجود بیاورد تا با هزینه کمتری بقیه مسیر را ادامه بدهیم.

من تجربه چند کار که در حال حاضر به آن‌ها می‌گوئیم «هنروتجربه» را داشته‌ام و از حضور در این آثار حظ برده‌ام. اما فکر می‌کنم در معرفی فیلم‌ها باید تجدیدنظر صورت بگیرد زیرا هنوز تبلیغات این چرخه مثل اوایل راه‌اندازی آن در حال حرکت است.

این نوع از سینما مخاطبان خاص خود را دارد فقط لازم است تغییراتی در معرفی و تبلیغات ایجاد شود. فیلم «بی‌صدا» که در گروه «هنر و تجربه» اکران شده، فیلم خوب و به اصطلاح شسته‌رفته‌ای است و همه سعی خودشان را کرده‌اند تا بخشی از مشکل بیماران سرطانی را به تصویر بکشند و تیم بازیگران نیز تمام تلاششان را به کار گرفتند تا این اتفاق محقق شود.

من سال‌ها است به اصطلاح یواشکی کار می‌کنم و از این آهسته و پیوسته بودن لذت می‌برم. برای سال جدید هم فیلم «شاه کش» را در نوبت اکران دارم که خودم آن را بسیار دوست دارم، سریال خانواده «دکتر ماهان» هم در حال آماده سازی برای پخش است، در حال حاضر هم در سریال «دلدار» ساخته برادران محمودی که برای پخش در ماه رمضان آماده می‌شود، بازی می‌کنم.