«سامانه فروش» پشتیبان تولید در سینما

سیدجمال ساداتیان معتقد است «سامانه فروش سینمای ایران» می‌تواند پشتیبان تهیه‌کنندگان سینمای ایران برای اطلاع از شرایط فیلم‌های‌شان باشد. به گزارش سینما خراسان، سید جمال ساداتیان تهیه‌کننده سینمای ایران درباره سامانه فروش سینمای ایران گفت: تهیه‌کننده فیلم‌ها حق دارند در جریان اموالشان(فیلم‌ها) که در اختیار سینمادارها قرار می‌دهند اطلاع کافی داشته باشند و این سامانه […]


سیدجمال ساداتیان معتقد است «سامانه فروش سینمای ایران» می‌تواند پشتیبان تهیه‌کنندگان سینمای ایران برای اطلاع از شرایط فیلم‌های‌شان باشد.

به گزارش سینما خراسان، سید جمال ساداتیان تهیه‌کننده سینمای ایران درباره سامانه فروش سینمای ایران گفت: تهیه‌کننده فیلم‌ها حق دارند در جریان اموالشان(فیلم‌ها) که در اختیار سینمادارها قرار می‌دهند اطلاع کافی داشته باشند و این سامانه با جزئیاتی که در آن قرار می‌گیرد می‌تواند در این زمینه کمک خوبی باشد.

وی با بیان اینکه وجود سامانه فروش اتفاق خوبی است، ادامه داد: البته نکته‌ای در مورد این سامانه وجود دارد اینکه بیشتر این اطلاعات به درد صاحبان فیلم‌ها و دفاتر پخش می‌خورد که در گذشته هم به این سامانه دسترسی داشتند.

تهیه‌کننده «متری شش و نیم» اظهار داشت: استراتژی که برای سامانه فروش فیلم‌ها درنظر گرفته شده خوب است اما باید عملکرد آنرا دید و بعد درباره آن اظهارنظر کنیم.

ساداتیان یادآور شد: در مجموع کل گردش مالی سینما ۲۰۰ میلیارد تومان است و ما باید تلاش کنیم ظرفیت اقتصادی سینما را بالا ببریم. اگر بستری فراهم شود که مردم سالی یک‌بار به سینما بروند می‌توان سالی ۱۰۰۰ میلیارد تومان درآمد برای سینما متصور شد و فیلم‌های پرپرداکشن‌تری ساخت. اگر تهیه‌کننده‌ها اطمینان داشته باشند که سرمایه‌شان برمی‌گردد قطعا فیلم‌های پرپرداکشن خواهند ساخت.