«سزار» فرانسه برگزیدگانش را معرفی کرد

برگزیدگان چهل و چهارمین دوره اهدای جوایز سزار شب گذشته در پاریس معرفی و تجلیل شدند. به گزارش سینما خراسان به نقل از فرانس ۲۴، فیلم «حفاظت» اولین تجربه بلند کارگردانی خاویر لوگراند که تصویری از یک خانواده که از خشونت خانگی رنج می‌برد را ارایه کرده، موفق به کسب جایزه بهترین فیلم جوایز سزار […]


برگزیدگان چهل و چهارمین دوره اهدای جوایز سزار شب گذشته در پاریس معرفی و تجلیل شدند.

به گزارش سینما خراسان به نقل از فرانس ۲۴، فیلم «حفاظت» اولین تجربه بلند کارگردانی خاویر لوگراند که تصویری از یک خانواده که از خشونت خانگی رنج می‌برد را ارایه کرده، موفق به کسب جایزه بهترین فیلم جوایز سزار شد.

لی دراکر بازیگر همین فیلم جایزه بهترین بازیگر زن نقش اصلی را برد و این فیلم موفق به کسب جایزه بهترین فیلمنامه غیراقتباسی نیز شد.

این کارگردان پیشتر در بخش فیلم کوتاه نامزدی اسکار را کسب کرده بود و فیلم «حفاظت» او نخستین‌بار در بخش رقابتی جشنواره فیلم ونیز در تابستانی که گذشت اکران شده بود و دو جایزه را از آن خود کرد.

در مراسم دیشب ژاک اودیار جایزه بهترین کارگردانی را برای «برادران سیسترز» برد که درامی وسترن با بازی خواکین فینیکس، جان سی.رایلی و جیک جیلنهال است. این کارگردان پیشتر جایزه بهترین کارگردانی جشنواره فیلم ونیز و جایزه لومیر را برای همین فیلم برده بود.

«شهرزاد» ساخته ژان-برنارد مارلین که نخستین بار در بخش هفته منتقدان کن دیده شد برنده شگفت‌انگیز این دوره جوایز سزار بود و جایزه بهترین فیلم اول را برد و جایزه بازیگر مرد و زن تازه‌کار را نیز برای کنزا فورتاس و دیلن رابرت از آن خود کرد. هر دوی این بازیگران غیرحرفه‌ای بودند.

اولین تجربه بلند کارگردانی آندرآ بسکوند با عنوان «بلیت کوچک» نیز جایزه بهترین بازیگر زن نقش مکمل را برای کارین ویارد بازیگر کهنه کار برد و موفق به کسب جایزه فیلمنامه اقتباسی نیز شد.

جایزه بهترین بازیگر مرد نیز به آلکس لوتس برای بازی در دومین فیلم بلندش «گای» رسید.

ژیل للوش با «غرق شده یا شناور» که ده نامزدی سزار امسال را کسب کرده بود جایزه بهترین بازیگر مرد نقش مکمل را برای فیلیپ کاترین دریافت کرد.

در مراسم دیشب رابرت ردفورد نیز با دریافت جایزه سزار افتخاری تجلیل شد.

ردفورد به اتفاق همسرش به این مراسم رفته بود و وقتی روی صحنه حاضر شد با تشویق ایستاده طولانی مدت حضار روبه رو شد. وی درباره عشقش به فرانسه و این که اولین بار در ۱۸ سالگی و وقتی کاملا بی‌پول بود پاریس را دید صحبت کرد و گفت وقتش را با نقاشی از مردم می‌گذراند و سعی می‌کرد با طراحی از آنها به احساس درونشان پی ببرد.

در مراسم دیشب جایزه بهترین فیلم خارجی نیز به «دله دزدها» ساخته هیروکازو کورئیدا اهدا شد.

سزار هر سال به طور سنتی در آخرین جمعه پیش از اهدای جوایز اسکار برگزار می‌شود.