«سمفونی نهم» همان سمفونی مرگ است

نشست رسانه‌ای فیلم سینمایی «سمفونی نهم» با حضور کارگردان، بازیگران و عوامل فیلم در سینمای رسانه برگزار شد. به گزارش سینما خراسان، نشست رسانه‌ای فیلم سینمایی «سمفونی نهم» به کارگردانی محمدرضا هنرمند چهارمین و آخرین نشستی بود که در سومین روز از برگزاری جشنواره سی ‌و هفتم فیلم فجر در روز جمعه ۱۲ بهمن ماه […]


نشست رسانه‌ای فیلم سینمایی «سمفونی نهم» با حضور کارگردان، بازیگران و عوامل فیلم در سینمای رسانه برگزار شد.

به گزارش سینما خراسان، نشست رسانه‌ای فیلم سینمایی «سمفونی نهم» به کارگردانی محمدرضا هنرمند چهارمین و آخرین نشستی بود که در سومین روز از برگزاری جشنواره سی ‌و هفتم فیلم فجر در روز جمعه ۱۲ بهمن ماه در پردیس ملت برگزار شد.

این نشست با حضور محمدرضا هنرمند کارگردان، زینب تقوایی تهیه‌کننده، حمید فرخ‌نژاد، مهرداد صدیقیان، علیرضا کمالی، هدی زین‌العابدین، ساره بیات و پژمان بازغی بازیگران، حامد افضلی نویسنده، مشکین مهرگان طراح صحنه و لباس و تعداد دیگری از عوامل فیلم برگزار شد.

محمدرضا هنرمند در ابتدای این نشست از اهالی رسانه برای صبوری‌شان‌ در تماشای فیلم تشکر کرد و گفت: بعد از سال‌ها دوری از سینما دوست داشتم فضای نویی را در ساختار و محتوا تجربه کنم.

وی درباره انتخاب نام فیلم توضیح داد: «سمفونی نهم» نهمین فیلم من است و همچنین سمفونی نهم بتهوون‌ را به یاد می‌آورد که همه به‌عنوان سمفونی مرگ می‌شناسند ولی من نمی‌خواستم نام مرگ در عنوان فیلم باشد.

زینب تقوایی نیز بیان کرد: من بعد از تهیه چند سریال واقف بودم که تولید این فیلم چقدر می‌تواند سخت باشد اما دوست داشتم اولین کارم در سینما فیلمی قابل دفاع باشد.

حمید فرخ‌نژاد درباره ایفای نقش ملک الموت دراین فیلم سینمایی توضیح داد: ایفای نقشی که ما به‌ازای بیرونی ندارد بسیار سخت است. اما تلاش کردیم که او بیشتر یک تکنسین باشد و البته شخصیت شیرینی هم داشته باشد. من تازه متوجه شدم که عزراییل یک نفر است و کارگزارهایی به نام ملک الموت دارد که من یکی از آن‌ها بودم.

تقوایی درباره نداشتن شرایط تهیه‌کنندگی در سینما بیان کرد: برای دریافت کارت تهیه‌کنندگی فیلم یک سری امتیازها لازم است که من بیشتر امتیازها را داشتم و فقط تهیه‌کنندگی ۲ فیلم را در پرونده ام نداشتم به همین دلیل مخالفتی با تهیه‌کنندگی من صورت نگرفت. همچنین من تهیه‌کنندگی ۴ سریال را برعهده داشتم و کم تجربه نبودم.

ساره بیات از حضور در این فیلم و همکاری با محمدرضا هنرمند و زینب تقوایی ابراز خرسندی کرد.

پژمان بازغی نیز درباره تجربه حضور در این فیلم گفت: چه کسی بدش می‌آید نقش امیرکبیر را بازی کند آن هم با آن گریم سنگین. من حدود چهار ساعت و نیم برای این نقش زیر گریم بودم که از آقای مجید اسکندری برای گریمم تشکر می‌کنم.

افضلی نویسنده فیلمنامه هم درباره تجربه همکاری مشترک با هنرمند گفت: کار کردن با آقای هنرمند برای من تجربه شگفت‌انگیزی بود. من سال‌ها است که در تلویزیون می‌نویسم اما هیچ گاه از نتیجه کارم راضی نبودم اما همکاری با هنرمند برایم بسیار جذاب بودم.

مهرداد صدیقیان نیز از ایفای نقش یک شخصیت تاریخی ابراز خوشحالی کرد.

علیرضا کمالی درباره ایفای نقش کوروش بیان کرد: من در بازیگری سه آرزو داشتم که با ایفای نقش کوروش به یکی از آنها رسیدم و هنوز ایفای نقش بابک خرم‌دین و حمزه آذرک مانده است. زمانی که این نقش به من پیشنهاد شد به آقای هنرمند گفتم ‌اگر قرار است این نقش را بازی کنم کوروش باید یک پادشاهِ عارف یا یک عارف ِ پادشاه باشد. از جسارتی که آقای هنرمند داشت و علی‌رغم میل بسیار، به سراغ کوروش رفت بسیار سپاسگزارم.

تقوایی در پایان هزینه تولید فیلم را ۵ میلیارد تومان اعلام کرد و توضیح داد: تولید این کار بسیار سخت بود و بازیگران همگی در مورد دستمزدهایشان خیلی منصفانه عمل کرده و شرایط ما را درک کردند و اگر می‌خواستند دستمزدهای واقعی شان را بگیرند هزینه فیلم بسیار بیشتر می شد.