سند منزلم را برای«مدیترانه»رهن بانک گذاشتم

مشهد- کارگردان فیلم مدیترانه گفت: چشم وزارت ارشاد روشن در چله انقلاب فیلم هایی در جشنواره فجر اکران می شود که حتی ضد فرهنگ هستند. هادی حاجتمند یکشنبه شب پس از اولین اکران فیلم مدیترانه در سینما هویزه مشهد که با حضور خانواده شهدای مدافع حرم و رزمندگان لشکر فاطمیون همراه بود در گفتگو با […]


مشهد- کارگردان فیلم مدیترانه گفت: چشم وزارت ارشاد روشن در چله انقلاب فیلم هایی در جشنواره فجر اکران می شود که حتی ضد فرهنگ هستند.

هادی حاجتمند یکشنبه شب پس از اولین اکران فیلم مدیترانه در سینما هویزه مشهد که با حضور خانواده شهدای مدافع حرم و رزمندگان لشکر فاطمیون همراه بود در گفتگو با سینما خراسان اظهارکرد: باعث افتخار من است که اکران این فیلم برای نخستین مرتبه در جمع خانواده شهدای مدافع حرم حضرت زینب(س) در مشهد انجام شد.

وی افزود: من اصلا حوصله حاشیه را ندارم و علی رقم میل باطنیم قبل از اکران دچار حاشیه شدیم. ما فیلم را به دفتر جشنواره دادیم و آن را دیدند و نمره دادند و بعد اعلام کردند مدیترانه جزو فیلم های رزرو جشنواره فجر خواهد بود که من معنای آن را متوجه نشدم.

کارگردان فیلم مدیترانه تصریح کرد: بعد اعلام کردند اگر تا ۲۲ دی ماه هر فیلمی به جشنواره نرسید فیلم شما جایگزین خواهد شد که این روند تا ۹ بهمن ادامه یافت و حتی هنوز هم فیلم هایی نرسیدند و یک فیلم نیز در جشنواره روی پرده نرفت و من به مسئولان جشنواره اعلام کردم لااقل به قوانینی که خودتان گذاشته اید پایبند باشید.

حاجتمند گفت: اگر برخی فیلم ها نورچشمی هستند و باید به هر قیمتی در جشنواره فیلم فجر اکران شوند خب قانون نگذارید واگر قانون است دقیق آن را اجرا کنید.امسال خیلی گرفتار کار بودم اما چند فیلم جشنواره را که دیدم باید بگویم چشم مدیران ارشاد اسلامی روشن زیرا برخی فیلم ها حتی ضد فرهنگ هستند و متاسفم برخی اثرها در این جشنواره اکران می شود.

وی تاکید کرد: خدانکند موضوع فیلم به میز کسی بربخورد، ما را مجبور می کنند برخی سکانس ها را حذف کنیم اما اگر در فیلم هر کاری بکنیم اما به میز آقایان کاری نداشته باشیم مشکلی ایجاد نمی شود.

کارگردان فیلم مدیترانه بیان کرد: برای ساخت این فیلم حدود یک میلیارد و۱۰۰ میلیون تومان هزینه شد که ۳۰۰ میلیون تومان آن را با گذاشتن سند خانه ام در رهن بانک وام گرفتم و برخی نهاد ها مانند سپاه و شرکت آب نیز به ما کمک کردند. اگر ما ۳ میلیارد تومان پول داشتیم می توانستیم در حوزه جنگ و شهری خیلی بهتر کار کنیم.

حاجتمند اظهارکرد: چند بازیگر برای بازی در مدیترانه دعوت شدند که بعد از خواندن فیلم نامه حضور در فیلمی با موضوع مقاومت را نپذیرفتند زیرا برخی از آنها گرین کارت دارند و این فیلم در سوریه می گذشت و برایشان مسئله بود. از آقایان پورسرخ و علوی و خانم شریفی نیا که محکم ایستادند وبازی در این فیلم را پذیرفتند تشکر می کنم.

وی تاکید کرد: برایم در لیست سودای سیمرغ جشنواره فیلم فجر بودن مهم نیست و مهم اکران است که طی روزهای آینده در کاخ جشنواره در تهران و دیگر شهرستان ها انجام خواهد شد.

کارگردان فیلم مدیترانه اظهارکرد: یکی از برنامه های جدی برای اکران فیلم حضور در جشنواره جهانی فجر است وپس از آن اکران در کشورهای خارجی نیز آغاز می شود. تجربه نشان داده اکران خارج از کشور راحت تر و بهتر است زیرا حب و بغض های داخلی در آن وجود ندارد.