سنندج، مریوان و سروآباد میزبان جشنواره تئاترخیابانی هستند

چهاردهمین جشنواره بین المللی تئاتر خیابانی مریوان از ساعت ۱۱ صبح امروز آغاز و تا ساعت ۲۲ ادامه دارد و سه شهرسنندج، مریوان و سروآباد در استان کردستان میزبان این اجراها هستند. به گزارش پایگاه خبری سینما خراسان، اجراهای روز شنبه از ساعت ۱۱ آغاز می‌شود و در این ساعت نمایش‌های بازی و کودک به […]


چهاردهمین جشنواره بین المللی تئاتر خیابانی مریوان از ساعت ۱۱ صبح امروز آغاز و تا ساعت ۲۲ ادامه دارد و سه شهرسنندج، مریوان و سروآباد در استان کردستان میزبان این اجراها هستند.

به گزارش پایگاه خبری سینما خراسان، اجراهای روز شنبه از ساعت ۱۱ آغاز می‌شود و در این ساعت نمایش‌های بازی و کودک به کارگردانی مریم مهدی‌پور از آستانه اشرفیه، باسنک به کارگردانی مرضیه آزادی‌خالص از هرمزگان و میر نوروزی کار نامق خدایار از مریوان به ترتیب در پارک‌های ملت، شانو و سروآباد اجرا می‌شوند.

ساعت ۱۱ و چهل و پنج دقیقه نیز سه نمایش‌ دیگر با نام‌هایبی‌پیش، بی‌اجاره به کارگردانی میثم سرآبادانی از تفرش، “زنی اینجا نمانده” کاری از افشین خدری از سنندج، “هادی و هدی” کار الهه پورجمشید از تهران در پارک ملت، سنندج و میدان امام حسین اجرا دارند.

ساعت ۱۲ و سی دقیقه هم نمایش “لاره فرهاد” کار سروش پیامبری از کرمانشاه در پارک ملت اجرا دارد.

اجراهای عصر از ساعت ۱۷ با سه نمایش “بریدگی” کار نیما ایمانزاده از سنندج، “رژه نمایش” از کشور اکراین و “رویا” کار مشترک عراق و عمان آغاز می‌شود.

گفتنی است در روز افتتاحیه این رویداد برنامه کارناوال ساعت ۱۸:۳۰ از میدان امام شافعی به سمت پارک شانو آغاز می‌شود.

در این برنامه گروه‌های نمایشی شرکت‌کننده در جشنواره با لباس‌های اجرا، عروسک‌های غول‌پیکر، عروسک‌های بومی با لباس کردی، لری، آذری و جنوبی و حاج فیروزها در مسیر مشخص شده حرکت می‌کنند.

اجرای “هه لپه رکی” توسط گروهی از مریوان، اجرای برنامه‌های نمایشی توسط گروه آیینی گیلان و اجرای رقص آیینی جنوبی توسط گروهی از زاهدان در ایستگاه‌های مسیر تدارک دیده شده است.

این کارناوال با برش کیک تولد چهاردهمین دوره این رویداد و اجرای نمایش “بل ۲۱۴” برگزیده جشنواره شرهانی با موضوع دفاع مقدس در پارک شانو همراه است.

در ادامه اجراهای روز شنبه ، “هادی و هدی” ساعت ۲۱ هم اجرایی دیگر در کنار دریاچه زریبار دارد و همین ساعت پارک شانو میزبان نمایش “درها” از کشور روسیه خواهد شد.

اجراهای روز شنبه در ساعت۲۱ و چهل و پنج دقیقه با دو نمایش “کات ژمیر ۹” کار مشترک ایران و عراق و “خون عروسک” کار یاسر میرحمیدی از رشت به پایان می‌رسد.

همچنین داوران این فستیوال بزرگ مهرداد رایانی‌ مخصوص، شهرام زرگر و مه‌لقا باقری در سه بخش بین‌الملل، دگرگونه اجرایی و مرور و مجید امرایی، مجید صالحی و امیرحسین شفیعی نیز داوری بخش‌های آزاد، آیینی سنتی و کودک و نوجوان را به عهده دارند.

گفتنی است بر اساس اعلام دبیرخانه جشنواره ۲۸ اثر داخلی جواز شرکت در بخش نهایی جشنواره را کسب کردند و در در بخش بین الملل نیز ۱۰ اثر از آنها به نمایش در خواهد آمد.