سومین روز جشنواره فیلم کودک و نوجوان در مشهد/ «جوانمردان» و «۲۳ نفر» به مشهد می‌آیند

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی سینما خراسان، سومین روز جشنواره فیلم‌های کودکان و نوجوانان در مشهد با اکران دو فیلم «جوانمردان» در سانس ۱۸ و «۲۳نفر» در سانس ۲۰ در مجموعه سینمایی سیمرغ مشهد اکران می‌شود. انیمیشن «جوانمردان» به کارگردانی علی احمدی، اثری ایرانی و مربوط به دوره مغول است که رسم جوانمردی و شجاعت […]

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی سینما خراسان، سومین روز جشنواره فیلم‌های کودکان و نوجوانان در مشهد با اکران دو فیلم «جوانمردان» در سانس ۱۸ و «۲۳نفر» در سانس ۲۰ در مجموعه سینمایی سیمرغ مشهد اکران می‌شود.

انیمیشن «جوانمردان» به کارگردانی علی احمدی، اثری ایرانی و مربوط به دوره مغول است که رسم جوانمردی و شجاعت را برای مخاطبان به تصویر می‌کشد.

قصه «جوانمردان» در دوره مغول می گذرد که سرداران ایرانی در این بازه مقاومت هایی انجام دادند. بعد از یک دوره مقاومت ها نامنظم شد و گروه های کوچک مردمی شکل گرفت و با حفظ باورها و ارزش های جامعه مبارزه ادامه پیدا کرد. این مجموعه هم با روایت این ماجراها، پیام مبارزه با ظلم را به نوجوانان آموزش می دهد.

در ادامه و در سانس ۲۰ فیلم «۲۳نفر» اکران می شود، این فیلم که برای نخستین بار در جشنواره سی‌وهفتم فیلم فجر به روی پرده رفت، با استقبال و تحسین مخاطبان و جمعی از منتقدان مواجه شد.

این فیلم در جشنواره سی‌وهفتم برای بهترین صدابرداری، بهترین طراحی صحنه، بهترین چهره پردازی، بهترین جلوه های ویژه میدانی و بهترین جلوه های ویژه بصری کاندیدای دریافت سیمرغ بلورین شد که در نهایت سیمرغ بلورین بهترین فیلم از نگاه ملی را از دستان داوران جشنواره دریافت کرد.

این اثر سینمایی، روایــت گروهــی از رزمنــدگان نوجــوان ایرانــی اســت کــه در جریــان جنــگ ایــران و عــراق در ســال ۱۳۶۱ بــه اســارت نیروهــای عراقــی درآمدنــد.

«۲۳نفر» در اولین گام توسط سردار قاسم سلیمانی کار خودش را آغاز کرد و جدیدترین محصول سازمان هنری‌رسانه‌ای اوج است.

رضا نوری، مجید پتکی و عبدالحلیم تقلبی جزو بازیگران اصلی «۲۳نفر» هستند.