سوم خرداد ماه، زمان افتتاح پردیس سینمایی “مهر کوهسنگی” مشهد

سرپرست امور سینمایی حوزه هنری خراسان رضوی گفت: پردیس سینمایی مهر کوهسنگی سوم خردادماه امسال همزمان با سالروز آزادسازی خرمشهر افتتاح می شود.

احمدرضا بهبهانی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار سینما خراسان افزود: پروژه عملیاتی این پردیس سینمایی تاکنون بیش از ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی قطعی داشته و تا روز افتتاح کلیه مراحل اجرایی آن به اتمام می رسد.

وی اظهار داشت: پردیس سینمایی مهر کوهسنگی شامل ۹ سالن سر بسته و یک سالن رو باز بوده که در طبقه ششم از برج مهر کوهسنگی واقع شده است.

وی بیان کرد: برج مهر کوهسنگی بویژه پردیس سینمایی آن فضای بسیار زیادی دارد که می توان فعالیتهای فراوانی در حوزه هنر و سینما در آن انجام داد لذا افتتاح این پردیس به نوبه خود تحولی در این زمینه به شمار می رود.

به گزارش سینما خراسان، پردیس سینمایی مهر کوهسنگی پروژه حوزه هنری برای جایگزین کردن آن با سینمای تخریب شده “قدس” است. سال گذشته سینما قدس واقع در خیابان پاسداران که از سینماهای قدیمی شهر مشهد به شمار می رفت، تخریب شد.

مدیر کل امور حقوقی حوزه هنری کشور سال گذشته در توضیح دلیل تخریب سینما قدس به یکی از خبرگزاری ها گفته بود: بر اساس بررسی‌هایی که در حوزه هنری صورت گرفت مشخص شد سینما قدس به علت موقعیت شهری، نداشتن توقفگاه، نزدیک بودن به دو سینمای هویزه و آفریقا و همچنین شرایط خاص دیگر قابلیت بازسازی و سینمای فعال را ندارد.

محمد ملک‌ ثابت افزود: کارگروهی طی یک سال روی این موضوع تمرکز داشتند و مقرر شد سینما قدس واگذار شود، با واگذاری این سینما موفق شدیم سینمای دیگری را جایگزین و جایگاه خوبی را برای ادامه فعالیت سینمایی در شهر مشهد پیدا کنیم.

وی اظهار داشت: بر همین اساس، حوزه هنری طبقه ششم مجتمع مهر کوهسنگی را که حدود پنج هزار متر مربع است خریداری کرد و تصمیم گرفت این مکان را تبدیل به یک پردیس سینمایی کند که در حال آماده‌سازی این سینما هستیم و امیدواریم این سینما با بیش از ۱۰ سالن و با امکانات به روز در مدت کمتر از یک سال افتتاح شود.