سکانسی از یک ناممکن / معلولی در آرزوی بازیگری

یک توانجوی (معلول) مشهدی به نام ابوالفضل، مجدانه در تلاش برای رسیدن به رویای همیشگی اش، یعنی بازیگری در سینما است که شاید آرزویی غیرممکن به نظر برسد اما انگیزه و کوشش بی حد و اندازه اش برای آن ستودنی است.

ابوالفضل خردمند که متولد اردیبهشت ماه ۱۳۷۹ در مشهد است به دلیل بیماری cp یا همان فلج مغزی، به صورت مادرزادی دچار مشکلات و تبعات ناشی از آن شده؛ تفاوت او با سایر افراد دارای شرایط مشابهش در این رقم خورد که علاقه و میلش به بازیگری تا به آنجا پیش رفت که اکنون در بیست و دو سالگی به دنبال کسب توانمندی‌های هنری و دریافت آموزشهای مرتبط با حوزه مورد علاقه‌اش رفته و برای خود آینده‌ای روشن را متصور است.

فردی که در عین محدودیتهای ناشی از معلولیت، خود را محدود به خانه و گذران روزهای عادی در زندگی نکرده و با همراهی و همدلی مادر مهربانش به دنبال رسیدن به آرزوهای خود در تلاش و تکاپوست.

در گفت و گویی کوتاه با ابوالفضل مختصری از رویاها و تلاشهایش را به اشتراک می‌گذاریم.

ابوالفضل که اشتیاق زیادی برای مصاحبه داشت، در ابتدا سخن خود را با تحصیل اش در دوره بازیگری آغاز کرد و گفت: هم اکنون ترم چهارم (آخر) رشته بازیگری در یکی از آموزشگاههای سینمایی مشهد با عنوان “جاودانه‌ های پارس” تحصیل می کنم و به دنبال رسیدن به رویای خود “نه با عجله” بلکه با مهارت آموزی و کسب دانش در این حوزه هستم.

از کودکی علاقه به هنر و سینما در من شکل گرفت و تا این لحظه اندکی از این علاقه کم نشده است، دلیل علاقه‌ام این است که هرچه می گذرد بیشتر به این حقیقت پی می‌برم که هنرهای نمایشی بهترین راه برای انتقال پیام و نوع دیدگاه هنرمند به مردم است و هیچ راهی بهتر از این شیوه برای اثرگذاری وجود ندارد.

ابوالفضل که موفق به دریافت دیپلم رشته گرافیک در هنرستان شده است، ادامه داد: من دچار بیماری cp هستم اما این موضوع به هیچ وجه موجب کمبود تمایل و انگیزه‌ام برای رسیدن به رویایم نشده است.

استاد علی نصیریان را به عنوان یک هنرمند بزرگ می شناسم و به او علاقه دارم، برای همگان ثابت شده است که استاد نصیریان علاوه بر حرفه‌ای بودن در کار، دارای اخلاق حرفه‌ای و انسانی است و بهترین الگو برای من در حرفه بازیگری می باشد.

این توانجوی مشهدی از “جواد عزتی” به عنوان یکی از بازیگران مورد علاقه اش نام برد و گفت: در اکران عمومی فیلم “مرد بازنده” در پردیس سینمایی هویزه موفق به ملاقات با این بازیگر بزرگ شدم. هنگام اکران عمومی فیلم “موقعیت مهدی” که از نظر من یکی از بهترین فیلم‌های ساخته شده در حوزه دفاع مقدس است، موفق به دیدار با “هادی حجازی‌فر” کارگردان و بازیگر این اثر سینمایی شدم.

وی در خصوص پیشنهادهای بازیگری‌ اش نیز گفت: یکی از هنرجویان آموزشگاهی که در آن مشغول گذراندن دوره بازیگری هستم ، برای ساخت یک تئاتر از من دعوت به همکاری کرد که حضورم در این اثر قطعی است و امیدوارم بتوانم توانایی های خود را در این تئاتر به نمایش بگذارم.

اولین برنامه‌ام بعد از پایان دوره بازیگری در مشهد، شرکت در کلاسهای “سیما تیرانداز” در تهران است، عجله‌ای برای حضور و نقش‌آفرینی در عرصه سینما و بازیگری ندارم زیرا معتقدم برای موفقیت در رشته‌های هنری باید توانمندی‌های لازم را کسب کرد و صبر و حوصله ای زیادی به خرج داد.

خردمند که یک دوره فیلمنامه‌ نویسی درآموزشگاه “موج نو” تحت آموزش علی مقدسی گذرانده است، اضافه کرد: به نظرم فیلمسازان باید به موضوع فیلمنامه‌ نویسی دقت و توجه بیشتری داشته باشند و نوشتن فیلمنامه را با دقت و ظرافت مورد توجه قرار دهند.

وی ضمن قدردانی از زحمات و همراهی های مادرش در رسیدن به آرزوی بازیگری گفت: داشتن مطالعات و دانش در هر حوزه‌ای موجب موفقیت بیشتر می‌شود.