سینمای کودک باید تقویت شود/اکران ۱۵ فیلم کودک در سال ۹۷

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه سینمای کودک باید تقویت شود، گفت: در سال گذشته ۱۵ فیلم کودک و نوجوان در سینماهای کشور اکران شد و این روند در سال جاری باید ادامه داشته باشد. به گزارش پایگاه خبری سینما خراسان، سید عباس صالحی شامگاه دوشنبه در مراسم اختتامیه سی و دومین جشنواره […]


وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه سینمای کودک باید تقویت شود، گفت: در سال گذشته ۱۵ فیلم کودک و نوجوان در سینماهای کشور اکران شد و این روند در سال جاری باید ادامه داشته باشد.

به گزارش پایگاه خبری سینما خراسان، سید عباس صالحی شامگاه دوشنبه در مراسم اختتامیه سی و دومین جشنواره فیلمهای کودکان و نوجوانان اظهار داشت: سینمای کودک و نوجوان بخشی از هویت سینما و به طور خاص سینمای ایران است و کودکان و نوجوانان با فطرت پاک و معصومانه ما را به سینمای انسانی نزدیک تر می کند.

وی افزود: اگر ما به دنبال رویاپردازی های پاک هستیم که غل و غش آنها را نگرفته باشد سینمای کودک و نوجوان به ما رویاپردازی را نشان می دهد و اگر ما به دنبال سینمای اجتماعی هستیم سینمای کودک و نوجوان فرصت در کنار خانواده بودن را به ما می دهد.

در سینمای کودک و نوجوان فرصتهای فراوانی برای زیبا نگریستن به دنیا وجود دارد

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه در سینمای کودک و نوجوان فرصتهای فراوانی برای زیبا نگریستن به دنیا وجود دارد، ابراز داشت: من به همه عزیزانی جشنواره کودک و نوجوان را قدم به قدم پیش بردند و به امروز رساندند تبریک می گویم چون به یک سینمای انسانی تر، پاک تر و رویایی تر فکر کردند.

وی ادامه داد: بعد از انقلاب اسلامی ۲۰۰ فیلم سینمای کودک و نوجوان با فراز و نشیب های بسیار ساخته شده است و دهه هایی طلایی و دهه هایی با رکود فیلم نیز در طول سالهای مختلف داشتیم.

صالحی با بیان اینکه امروزه بار دیگر در مسیر توجه به سینمای کودک و نوجوان قرار گرفته ایم، گفت: در سال۹۷ پانزده فیلم کودک و نوجوان در سینماهای کشور اکران شد و فروش مناسبی نیز داشت.

بخشی از هویت ایران به سینمای کودک مربوط است

وی با اشاره به اینکه در میان فیلمهای پرفروش سینمای ایران در سال گذشته یک فیلم سینمای کودک وجود دارد، بیان داشت: باید توجه می کنیم که بخشی از هویت ایران به سینمای کودک مربوط است و بر این اساس اگر سینمای کودک ما ضعیف شود نمی توانیم از سینمای قوی و مقتدر صحبت کنیم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه اقدام هایی برای تقویت سینمای کودک و نوجوان ایجاد شده است که با نگاه حمایتی همراه است، گفت: چنانچه در ادبیات و به ویژه ادبیات کودک و نوجوان اتفاق های خوبی بیفتد می توان از آن بهره برد و سینمای اقتباسی کودک و نوجوان را توسعه داد.