شب موسیقی انقلاب در تهران برگزار می شود/ معرفی برنامه ها

مدیرعامل منطقه فرهنگی و گردشگری عباس آباد از برگزاری شب موسیقی انقلاب اسلامی با حضور تعدادی از خوانندگان کشورمان در روز پانزدهم بهمن ماه خبر داد. به گزارش سینما خراسان، سید محمدحسین حجازی مدیرعامل منطقه فرهنگی و گردشگری عباس آباد از برگزاری شب موسیقی انقلاب اسلامی با عنوان «چلچله» با صدای سالار عقیلی، ماریو تقدسی […]


مدیرعامل منطقه فرهنگی و گردشگری عباس آباد از برگزاری شب موسیقی انقلاب اسلامی با حضور تعدادی از خوانندگان کشورمان در روز پانزدهم بهمن ماه خبر داد.

به گزارش سینما خراسان، سید محمدحسین حجازی مدیرعامل منطقه فرهنگی و گردشگری عباس آباد از برگزاری شب موسیقی انقلاب اسلامی با عنوان «چلچله» با صدای سالار عقیلی، ماریو تقدسی و وحید تاج در جشن چهل سالگی انقلاب اسلامی سخن گفت.

وی گفت: در شب موسیقی انقلاب آثار و قطعات فاخر ملی ایران در سه بخش سرود، موسیقی سنتی ایران و موسیقی ارکسترال (قدیمی و جدید) به صحنه خواهد رفت. بر این اساس قطعه «پیروزی»، «سرو آزاد»، «رزم آوران» و «ایران ایران» در ژانر سرود توسط ماریا تقدسی، قطعه «سپیده»، «رزم مشترک»، «شب نورد» در بخش موسیقی سنتی ایران با تنظیم سلمان سالک و اجرای وحید تاج و قطعات «ایران جوان»، «معمای شاه»، «از خون جوانان وطن»، «ای ایران» و «خوشه چین» توسط سالار عقیلی بازخوانی خواهد شد.

به گفته حجازی برای این اجرا ۹۸ نوازنده گروه را همراهی کرده که ۶۰ نوازنده در ارکستر سمفونیک، ۸ نوازنده سازهای ایرانی و ۳۰ نفر گروه کر هستند این در حالی است که همایون رحیمیان رهبری ارکستر را برعهده دارد. مدت زمان اجرای قطعات ۸۰ دقیقه بوده و می توان گفت این اجرا به نوعی حضور موسیقایی هنرمندان موسیقی در انقلاب ایران اسلامی محسوب می شود.

پس از اجرای ارکستر سازهای ملی ایران توسط محمد معتمدی در بوستان آب و آتش، این دومین اقدام منطقه فرهنگی و گردشگری عباس آباد در حوزه موسیقی است که به مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ساعت ۱۸ روز ۱۵ بهمن در سالن خلیج فارس مجموعه اراضی عباس آباد (باغ موزه دفاع مقدس) برگزار می شود.