صدور مجوز برای ساخت ۴۰ فیلم کوتاه در خراسان رضوی

رییس دفتر انجمن سینمای جوانان ایران در خراسان رضوی گفت: از ابتدای امسال مجوز ساخت ۴۰ فیلم کوتاه در استان صادر شده است که تاکنون از آن میان آثاری مانند "انگشتر" ساخته رهام رسولی، "چپ دست" ساخته نسرین محمدپور و "کت و من" ساخته هادی شیبانی که با حمایت این انجمن ساخته شده اند، موفق کسب عناوین برتر جشنواره های بین المللی شده اند.

به گزارش سینما خراسان، سید وحید سید حسینی افزود: خوشبختانه ساخت فیلم کوتاه در این استان با توجه به سهولت صدور مجوزها و هزینه کمتر ساخت، رشد قابل ملاحظه ای داشته است، مجوزها از طریق این دفتر صادر می شود و فیلمنامه ها هم از طریق شورای فیلمنامه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان پروانه ساخت می گیرند.

رییس دفتر انجمن سینمای جوانان در خراسان رضوی گفت: در صورتی که فیلمنامه های تولیدکنندگان فیلم کوتاه طبق آیین نامه در سایت انجمن سینمای جوانان ایران ثبت شود، این انجمن حمایت های مالی خود را از تولیدکنندگان فیلم کوتاه انجام می دهد، به این نحو که تجهیزاتی را با تخفیف ویژه از شرکتهای سینمایی گرفته و در اختیارشان می گذارد، یا عوامل فیلمسازی با دستمزد کمتر را به آنها معرفی می کند، حمایت این انجمن عمدتا متوجه از فیلم های اولی، هنرجویی، نیمه حرفه ای و حرفه ای است.

وی بیان کرد: مردادماه امسال دورهمی در انجمن سینمای جوانان مشهد برگزار شد و از ۹ فیلمنامه ای که مطرح شده بود، پنج فیلمنامه انتخاب شد تا مورد حمایت مالی انجمن قرار گیرد، ضمن اینکه حمایت تجهیزاتی نیز برای ساخت این فیلم ها انجام می گیرد.

وی اظهار داشت: با توجه به اینکه هزینه های ساخت فیلم زیاد است، حداکثر حمایت مالی انجمن سینمای جوانان از یک فیلم حرفه ای تا ۷۰ میلیون تومان است که باقی آن باید توسط فیلمساز تامین شود، البته فیلمسازان می توانند از سرمایه گذار دیگری برای تامین بودجه ساخت فیلم بهره گرفته و فیلم را به صورت مشارکتی بسازند.

سیدحسینی با اشاره به فعالیت پنج دفتر انجمن سینمای جوانان ایران در شهرهای مشهد، نیشابور، تربت حیدریه، سبزوار و گناباد افزود: هفت دستگاه سینمای سیار این انجمن، ۹ فیلم را در دست نمایش دارد که بنا به تقاضای شهرستانهای مختلف می توان زمینه نمایش فیلم را از شهر تا روستا فراهم کرد.