«صندلی‌ها» به کانادا می‌رود/ پرفورمنسی تحت تاثیر سیمرغ عطار

نمایش «صندلی‌ها» پرفورمنسی تحت تاثیر داستان سیمرغ «منطق‌الطیر» عطار نیشابوری است که در تئاتر انکانتر کانادا اجرا می‌شود. به گزارش سینما خراسان به نقل از روابط عمومی گروه تئاتر زندگی، جعفر مهیاری از ۲۴ و ۲۵ آوریل ۲۰۱۹ (۴ و ۵ اردیبهشت ماه ۱۳۹۸) نمایش «صندلی‌ها» را در شهر کلگری در ایالت آلبرتا کانادا و […]


نمایش «صندلی‌ها» پرفورمنسی تحت تاثیر داستان سیمرغ «منطق‌الطیر» عطار نیشابوری است که در تئاتر انکانتر کانادا اجرا می‌شود.

به گزارش سینما خراسان به نقل از روابط عمومی گروه تئاتر زندگی، جعفر مهیاری از ۲۴ و ۲۵ آوریل ۲۰۱۹ (۴ و ۵ اردیبهشت ماه ۱۳۹۸) نمایش «صندلی‌ها» را در شهر کلگری در ایالت آلبرتا کانادا و در تئاتر انکانتر (Theater Encounter) اجرا می‌کند.

مهیاری که نویسنده و کارگردان نمایش «صندلی‌ها» است، در این‌باره گفت: این نمایش یک پرفورمنس‌آرت است که خط داستانی مشخصی ندارد. در این اثر بسیاری انسان از ملیت‌های مختلف که از هم دورافتاده‌اند با تلاش سعی می‌کنند به یک هم‌زیستی مشترک برسند.

مهیاری با بیان اینکه نمایش «صندلی‌ها» دنس- پرفورمنس آرت است، بیان کرد: نمایش «صندلی‌ها» تحت تاثیر داستان سیمرغ «منطق الطیر» عطار نیشابوری است و در این نمایش زمانی‌که انسان‌ها از یکدیگر فاصله گرفته‌اند، با تلاش به هم نزدیک شده و با حرکات فرم به یک دستی می‌رسند.

وی افزود: در این نمایش موسیقی نیز ماهیتی ایرانی دارد و در قالب دستگاه‌های ایرانی و آواز ایرانی اجرا می‌شود که نوازنده‌گان امین شیخی سه تار، جعفر مهیاری سنتور و فرشاد ندایی به عنوان خواننده هستند.

مهیاری در پایان درباره گروه اجرایی این نمایش توضیح داد: رابرت گرین‌وود که پیش از این در تهران ورک‌شاپ بازیگری برگزار کرده و نمایش «شکسپیر» را در تئاتر شهر اجرا کرد، بازیگردان و مشاور هنری این اثر نمایشی است. همچنین دانا لوبک طراحی حرکت این نمایش را برعهده دارد. آوا نجفی، پرنیان گودرزی، نادر کیانی، حسن رسولی، مرتضی صوت‌بخش، آتنا گلخنی، میثاق باقری تربه‌بر، سیدسعید میرعیسی‌خانی و ۲ بازیگر کانادایی در این نمایش ایفای نقش می‌کنند. طراح لباس این اثر نیز بر عهده نگار سادات رحیمی و دانا لوبک است و طراحی نور آن توسط خودم اجرا می‌شود.

جعفر مهیاری پیش از این نمایش «چهارپایه‌ها» را به تهیه‌کنندگی کمپانی کمرآ دریا در تاریخ نهم، دهم و یازدهم اکتبر ۲۰۱۸ (۱۷ تا ۱۹ مهرماه ۱۳۹۷) در شهر بولونیا ایتالیا روی صحنه برده بود. او همچنین نمایش‌های مختلفی را در آلمان و فرانسه کارگردانی و اجرا کرده است که نمایش «فراتر از کلمات» علاوه بر تور اجراهایی که در شهرهای مختلف فرانسه داشته در سی و پنجمین جشنواره تئاتر فجر نیز اجرا شده است.