ضرر ۱۲۵ میلیون دلاری کمپانی لوک بسون

«یوروپا کورپ» کمپانی متعلق به لوک بسون با ضرر ۱۲۵ میلیون دلاری در یک سال اخیر روبه رو شده است. به گزارش پایگاه خبری تحلیلی سینما خراسان به نقل از مهر، کمپانی «یوروپا کورپ» متعلق به لوک بسون کارگردان نامدار فرانسوی که در ماه می از دادگاه تجاری فرانسه یک بخشش بدهی ۶ ماهه دریافت […]


«یوروپا کورپ» کمپانی متعلق به لوک بسون با ضرر ۱۲۵ میلیون دلاری در یک سال اخیر روبه رو شده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی سینما خراسان به نقل از مهر، کمپانی «یوروپا کورپ» متعلق به لوک بسون کارگردان نامدار فرانسوی که در ماه می از دادگاه تجاری فرانسه یک بخشش بدهی ۶ ماهه دریافت کرده بود تا بتواند وضعیتش را بهبود بخشد، اعلام کرد با کاهش ۳۴ درصدی در درآمد یک سال اخیرش، ۱۲۵ میلیون دلار ضرر کرده است.

این گزارش سال مالی منتهی به پایان ماه مارس ۲۰۱۹ را در برمی‌گیرد.

این کمپانی که در پاریس واقع شده با درآمد ۱۷۰ میلیون دلاری سالانه در بیانیه‌ای اعلام کرد که کاهش ۳۴ درصدی به دلیل رشد ۷۵ درصدی سال پیش از آن به وجود آمده و آن رشد به لطف فیلم «والرین و شهر هزار سیاره» بوده است. گرچه آن فیلم علمی تخیلی در باکس آفیس بیشتر کشورها موفقیتی کسب نکرد اما در فرانسه از آن استقبال شد و بیش از ۴ میلیون بلیت فروخت و توزیع سینمایی آن را نیز «یوروپا کورپ» برعهده داشت.

«یوروپا کورپ» که مدتی است تولید فیلمی را برعهده نداشت در بازار بین‌المللی نیز درآمدش به ۵۹ میلیون دلار کاهش یافته که در مقایسه با رقم ۸۷ میلیون دلاری سال پیش کاهش زیادی دارد. فروش «آنا» از سوی لایونزگیت بیشترین درآمد بین‌المللی این کمپانی را شکل داده است.

این کمپانی مدتی است با ضرر دست و پنجه نرم می‌کند و به همین دلیل مدتی است اقداماتی جدی برای محدود کردن خطرات و کاهش هزینه‌هایش داشته است. توقف عملیات توزیع مستقیم و انتقال توزیع فیلم‌های خود به یک شرکت ثالث از جمله این راه‌حل‌ها بوده است. نتیجه همه این محدودسازی‌ها این است که هزینه‌های سربار این شرکت نیز کاهشی ۲۰ درصدی داشته و به ۳۳.۸ میلیون دلار رسیده است.

این کمپانی اعلام کرده است رشد ناچیز آن بیشتر به دلیل استمرار فروش موفقیت‌های تاریخی آن در فیلم‌های «تاکسی ۵» و «آنا» بوده است. این در حالی است که این کمپانی در سال مالی گذشته فقط ۳ فیلم تولید کرده است.

جدیدترین فیلم بسون با عنوان «آنا» توسط لایونزگیت در آمریکا اکران شد و ظرف ۶ روز تنها ۵ میلیون دلار فروش کرد. این فیلم از ۱۰ جولای در فرانسه توسط «پاته» روی پرده می‌رود. کمپانی «پاته» در مذاکره جدی با «یوروپا کروپ» است تا سهام اصلی آن را خریداری کند.

این کمپانی که پیش از این هم تا مرز ورشکستگی پیش رفته بود، یک بار دیگر تاکید کرده که با تمرکز بر ساخت فیلم‌های اکشن و علمی-تخیلی به کارش ادامه می‌دهد. موفق‌ترین تولیدات سینمایی یوروپاکورپ در ژانرهای یاد شده سه‌گانه «ربوده شده» با بازی لیام نیسن، «لوسی» با بازی اسکارلت جوهانسن و «عنصر پنجم» با بازی بروس ویلیس و گری اولدمن بوده است.

این کمپانی بر تولیدات تلویزیونی هم تمرکز کرده که تولید «ماجراهای فوق‌العاده آدل بلانش» بر مبنای رمان‌های گرافیکی ژاک ترادی از فرانسه از جمله آنهاست.

این کمپانی اشاره‌ای به دردسرهای قانونی که بسون اخیراً با آن روبه رو بود نکرده است. این کارگردان و نویسنده سال پیش با ادعای تجاوز از سوی یک هنرپیشه مواجه شد که در نهایت پس از بررسی ۹ ماهه در دادگاه، بی‌گناهی وی اثبات شد.