ضعف مشهود موسیقی درنمایش های خیابانی/موضوعات تکراری و یکنواخت است

یک موسیقدان تئاتر از ضعف موسیقی های اجرا شده در چهاردهمین دوره تئاتر خیابانی انتقاد کرد وحضور آن را جان بخشی دوباره به تئاتر دانست. به گزارش پایگاه خبری سینما خراسان به نقل از مهر، علی المعی یکی از موزیسین های حاضر در جشنواره که تنظیم و اجرای زنده موسیقی نمایش «دست…کاری» را عهده‌دار بوده […]


یک موسیقدان تئاتر از ضعف موسیقی های اجرا شده در چهاردهمین دوره تئاتر خیابانی انتقاد کرد وحضور آن را جان بخشی دوباره به تئاتر دانست.

به گزارش پایگاه خبری سینما خراسان به نقل از مهر، علی المعی یکی از موزیسین های حاضر در جشنواره که تنظیم و اجرای زنده موسیقی نمایش «دست…کاری» را عهده‌دار بوده است، اظهار داشت: موسیقی می تواند هدف در متن را بهتر ارائه دهد و در واقع موسیقی زنده همراه تئاتر تأثیری دو برابری از هر آنچه تئاتر ارائه می کند به مخاطب می دهد.

وی با بیان اینکه موسیقی سبب ارتباط گیریای بیشتر اجرا با مردم می شود، افزود: همانطور که با مخاطب ارتباط می گیرد قادر خواهد بود در لحظه هدف کارگردان و متن را برآورده کند.

این موسیقی دان نمایشی ازهزینه بر نبودن تئاتر خیابانی گفت و ادامه داد: در اجرای موسیقی تئاتر خیابانی باید از سازهای که نیاز نمایش را برطرف می سازند استفاده کرد.

وی با اشاره به این نکته که پارسال ازساز های بدون اسپیکراستفاده شد که مورد استقبال داوران و مردم قرار نگرفت،اما یک موزیسین تئاتر خیابانی باید بر اساس نیاز نمایش، آواهایی را به کار ببرد که فقط در خدمت به نمایش باشد در این راه می‌توان سازهای تازه ای را ساخت که با نمایش سازگار باشد.

وی ازموسیقی زنده دیگر اجراهای صورت گرفته در جشنواره تئاتر خیابانی مریوان انتقاد کرد و گفت: متأسفانه برخی از این افراد آشنایی با کارکرد موسیقی در تئاتر خیابانی نداشتند و به همین خاطر شاهد بودیم که موسیقی در خدمت کار نبود.

همچنین وی در ادامه به پایین آمدن سطح جشنواره اشاده کرد وگفت: متأسفانه این دوره جشنواره از لحاظ استقبال، امکانات، مدیریت و اجراها ضعیف شده و حالت رقابتی که بر جشنواره حاکم است بسیار ضعیف و در سطح پایین و وفور موضوعات بدیهی و مشترک بود.

موزیسین عرصه تئاتر ازنبود خلاقیت و نوآوری درموضوعات اجرا شده گفت و ادامه داد: پرداختن به موضوعات اشباع شده ونبود نوآوری و خلاقیت در برخی آثار باعث ارائه کارهای روتین و شبیه به هم در این دوره از جشنواره شده است.