طراحی‌های کلیدی استودیوی انیمیشن کیوتو از آتش در امان ماندند

یکی از شناخته‌شده‌ترین استودیوهای انیمیشن ژاپن اخیرا درگیر یک آتش‌سوزی عمدی مرگبار شد اما طراحی‌های کلیدی آن سالم ماندند. به گزارش پایگاه خبری تحلیلی سینما خراسان به نقل از مهر، با استناد به گزارش‌های منتشرشده توسط رسانه‌های ژاپنی، یک‌ آتش‌سوزی مرگبار در سرورهای واقع در طبقه اول ساختمان استودیوی کیوتو انیمیشن صورت گرفت اما داده‌های […]


یکی از شناخته‌شده‌ترین استودیوهای انیمیشن ژاپن اخیرا درگیر یک آتش‌سوزی عمدی مرگبار شد اما طراحی‌های کلیدی آن سالم ماندند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی سینما خراسان به نقل از مهر، با استناد به گزارش‌های منتشرشده توسط رسانه‌های ژاپنی، یک‌ آتش‌سوزی مرگبار در سرورهای واقع در طبقه اول ساختمان استودیوی کیوتو انیمیشن صورت گرفت اما داده‌های اصلی این شرکت از جمله طراحی‌های کلیدی انیمیشنی دیجیتالی آن سالم ماندند.

این سرور توسط چهار دیوار بتنی حمایت می‌شد که از آن مقابل آسیب آتش و آب محافظت کردند. دایسوکه اوکدا وکیل شرکت به رسانه‌ها گفت: «داده‌های ضبط شده در سرور بدون هیچ ضرری بازیابی شده‌اند.»

این آتش که از عمد روشن شده بود در روز هجدهم جولای به ساختمان سه طبقه این استودیو آسیب فراوانی وارد کرد و باعث کشته شدن ۳۵ کارمند و زخمی شدن ۳۳ نفر شد. کامپیوترهای شخصی و نقاشی‌های آن‌ها در آتش سوختند.

فیلم «باغچه ابدی ارغوانی: ابدیت و عروسک خاطرات» که اسپین‌آفی از فرنچایز معروف «باغچه ابدی ارغوانی» این استودیو است از پیش تکمیل شده بود و به زودی بین روزهای ششم تا بیست‌وششم سپتامبر در ژاپن روی پرده‌های سینما می‌رود.

میزان پیشرفت تهیه و اکران سه فیلم دیگر که در این استودیو در دست ساخت هستند و شامل فیلم جدید اصلی «باغچه ابدی ارغوانی» هم می‌شود هنوز اعلام نشده است. نام‌های افرادی که جان خود را در آتش از دست دادند هم هنوز اعلام نشده است.