عروسک ها بهتر از انسانها حرف می زنند

کارگردان نمایش «خاک و تاج» با اشاره به تجربه طراحی و اجرای تازه ترین اثر نمایشی خود در تالار قشقایی مجموعه تئاتر شهر از واکنش مثبت مخاطبان پس از تماشای این اثر گفت. به گزارش پایگاه خبری سینما خراسان، آموزش و پژوهش مجموعه تئاتر شهر، زهرا صبری طراح و کارگردان نمایش «خاک و تاج» که […]


کارگردان نمایش «خاک و تاج» با اشاره به تجربه طراحی و اجرای تازه ترین اثر نمایشی خود در تالار قشقایی مجموعه تئاتر شهر از واکنش مثبت مخاطبان پس از تماشای این اثر گفت.

به گزارش پایگاه خبری سینما خراسان، آموزش و پژوهش مجموعه تئاتر شهر، زهرا صبری طراح و کارگردان نمایش «خاک و تاج» که این روزها در تالار قشقایی مجموعه تئاتر شهر روی صحنه است با اشاره به واکنش مخاطبان پس از تماشای این اثر نمایشی گفت: گرچه این روزها به دلیل نوسانات اینترنت نتوانستیم آنطور که باید نسبت به معرفی نمایش اقدامات موثری را انجام دهیم اما بسیار خوشحالم که در همین روزها این اثر نمایشی توانسته ارتباط بسیار خوبی با تماشاگران بگیرد.

وی افزود: یکی از مهم ترین شرایطی که در زمان اجرای عمومی آثار نمایشی ام به آن توجه داشته و دارم تمرکز روی پیشنهاد و نظرات مخاطبانی است که در این سال ها همواره نسبت به محتوای آنچه روی صحنه دیده اند به من لطف و توجه داشته اند. کما اینکه در همین چند روزی که از اجرای نمایش «خاک و تاج» در تالار قشقایی تئاتر شهر می گذرد من شاهد واکنش های بسیار خوبی از مخاطبان بود که بسیار برایم خوشحال کننده بود.

صبری بیان کرد: تماشاگر نمایش «خاک و تاج» در مواجهه با محتوای این اثر نمایشی با دو موضوع مهم «دروغ» و «خیانت» رو به رو می شوند که همه می دانیم در زندگی یکایک ما چه فاجعه ای به بار می آورد. اتفاقا همین شرایط است که در جریان کلیت داستان و تمهیداتی که روی صحنه توسط بازیگران و عروسک ها طراحی شده توانسته شرایط متفاوتی را پیش روی مخاطبان قرار دهد که تصور می کنم می تواند انها را با اجرای یک تئاتر متفاوت مواجه کند.

کارگردان نمایش «خاک و تاج» گفت: به اعتقاد من عروسک ها بسیار بهتر از ما انسان ها می توانند حرف بزنند و این نکته ای است که من در این چند سال به آن ایمان پیدا کردم و تمام تلاش خود را انجام دادم تا از این قدرت معجزه آسا در پیشبرد انتقال یک محتوای اجرایی روی صحنه استفاده کنم. شرایطی که پاسخ آن را هم دریافت کردم و بارها از تماشاگرانم این موضوع را شنیدم که پس از پایان اجرا تا ساعت ها درگیر نمایشی هستند که روی صحنه دیده اند. فضایی که دوست دارم در نمایش «خاک و تاج» هم برای من اتفاق بیفتد.

نمایش «خاک و تاج» با طراحی و کارگردانی زهرا صبری جدیدترین اثر گروه تئاتری «یاس تمام» است که ساعت ۱۸ در تالار قشقایی مجموعه تئاتر شهر آغاز می‌کند. این اثر نمایشی که برگرفته از نمایشنامه‌های «هملت» و «مکبث» ویلیام شکسپیر است و توسط گیتی صفرزاده نوشته شده، پیش از این در فستیوال‌های بین المللی کشورهای فرانسه و روسیه به صحنه رفته است.

سعید ابک و فهیمه باروتچی بازیگران «تاج و تخت»، حداد حیدری آهنگساز، علی کوزه گر طراح نور، رفعت هاشمی سی سخت و مرضیه سرمشقی طراح و سازنده عروسک، گلچهر دامغانی راوی، هایده حسین زاده دستیار اجرا، مهدی آشنا و ارغوان عرب سرخی عکاس، علی ذاکری و آهو قدس مدیران صحنه و محسن ولیحی طراح پوستر و بروشور این اثر نمایشی هستند.

برای کسب آخرین اطلاعات و اخبار تئاتر شهر به سایت این مجموعه به آدرس www.teatreshahr.com و کانال تلگرام Tehran_city_theater@ مراجعه کنید.