علی رفیعی ۸۰ ساله شد

شب گذشته بعد از اجرای نمایش «خانه برناردا آلبا» جشن تولد ۸۰ سالگی علی رفیعی کارگردان پیشکسوت تئاتر ایران در تالار وحدت برگزار شد. به گزارش سینما خراسان، شب گذشته شنبه ۲۲ دی ماه اجرای ویژه نمایش «خانه برناردا آلبا» با حضور هنرمندان تئاتر و سینمای ایران در تالار وحدت برگزار و سپس جشن تولدی […]


شب گذشته بعد از اجرای نمایش «خانه برناردا آلبا» جشن تولد ۸۰ سالگی علی رفیعی کارگردان پیشکسوت تئاتر ایران در تالار وحدت برگزار شد.

به گزارش سینما خراسان، شب گذشته شنبه ۲۲ دی ماه اجرای ویژه نمایش «خانه برناردا آلبا» با حضور هنرمندان تئاتر و سینمای ایران در تالار وحدت برگزار و سپس جشن تولدی برای علی رفیعی خالق این اثر نمایشی برگزار شد.

اسحاق جهانگیری معاون اول رییس جمهور، سید مجتبی حسینی معاون امور هنری وزارت ارشاد، شهرام کرمی مدیرکل هنرهای نمایشی، سیف الله صمدیان، مسعود رایگان، مهتاب کرامتی، بهرام شاه محمدلو، راضیه برومند، مرضیه برومند، همایون ارشادی، میترا حجار، علیرضا شجاع نوری، صابر ابر، الهام کردا، مهرانه مهین ترابی، اکبر زنجانپور، صدرعاملی، مهدی کرم پور، محامدی، سروش صحت، مهدی پاکدل، رعنا آزادی ور، فرشته صدر عرفایی، لاله اسکندری، داریوش موفق، شیوا ابراهیمی، مصطفی کوشکی، پگاه آهنگرانی، شقایق فراهانی، جعفر پناهی، خسرو پسیانی، پدرام شریفی، شمش لنگرودی، ابوالحسن داوودی، سهیلا رضوی، رضا ثروتی، مسعود شاهسواری، کوروش سلیمانی، حمید پورآذری، سهیلا گلستانی، مهدی سلطانی، حسن فتحی، نغمه ثمینی، حبیب رضایی، فاطمه معتمدآریا، پانته آ پناهی ها، رویا نونهالی، حبیب رضایی، علی سرتیپی، فرشته طائرپور و … از جمله افرادی بودند که در این مراسم حضور داشتند.

بعد از رورانس و در حالی که علی رفیعی به همراه بازیگران قصد ترک صحنه را داشتند ناگهان تصویر مهدی هاشمی در انتهای صحنه نقش بست و رفیعی را که از مراسمی که برایش گرفته بودند بی‌خبر بود غافلگیر کرد. هاشمی با اشاره به اینکه نتوانسته است در این مراسم حضور پیدا کند تولد ۸۰ سالگی علی رفیعی را تبریک گفت و برای وی آرزوی سلامتی کرد. بعد از آن تصویر گوهر خیراندیش نیز پخش شد که او نیز پیام تبریک خود را برای رفیعی فرستاد.

بعد از تشویق حضار افشین هاشمی بازیگر و کارگردان تئاتر روی سن آمد و از علاقه و تلاش هایش برای حضور در نمایشی از علی رفیعی برای دومین بار سخن گفت. او به زبانی طنز تعریف کرد که چقدر تلاش کرده و به چه کسانی رو زده است تا بتواند بالاخره در نمایش رلفیعی نقشی بگیرد اما در نهایت دکتر رفیعی به او گفته که در نمایش «خانه برناردا آلبا» اصلا شخصیت مردی وجود ندارد ولی در نهایت او متوجه شده است که نقش پیرزن داستان را یک مرد بازی می کند.

هاشمی با اشاره به اینکه برخلاف دیگر بزرگداشت ها به جای خوبی ها می خواهد از بدی های رفیعی بگوید، عنوان کرد: دکتر رفیعی آدم روا دچار تناقض می کند چون اگر آن طرف صحنه و جزو تماشاگران آثارش باشی آرزو می کنی که کاش جزو بازیگران کارهای او بودی و در شکوه و جلال آثارش شریک می شدی اما وقتی بازیگر کارش می شوی، انقدر به تو سخت می گیرد که آرزو می کنی در مقام تماشاگر در جلال و شکوه نمایشش سهیم شوی.

پس از آن ستاره اسکندری تهیه کننده نمایش بعد از خیرمقدم و عذرخواهی از حضار به دلیل تاخیر در اجرای نمایش، قطعاتی را درباره علی رفیعی خواند.

پخش ویدئوی سالشمار زندگی علی رفیعی و فعالیت های هنری اش و همچنین تصاویری از مراحل تمرین نمایش های وی و صحبت های هنرمندان مختلف درباره ویژگی های این هنرمند از دیگر بخش هایمراسم شب گذشته بود.

در ادامه اسحاق جهانگیری معاون اول رییس جمهور نیز تابلویی را به رفیعی اهدا کرد.

در پایان مراسم علی رفیعی خالق رنگ «قرمز دانه اناری» که رنگ غالب و ویژه در آثارش است، شمع تولد ۸۰ سالگی‌اش را با حضور هنرمندان حاضر در سالن که به دعوت ستاره اسکندری روی سن آمده بودند، فوت کرد.

عکس کنار خبر از نوشین جعفری است.