عکس‌های «از تفتان تا مکران» به «بهار» رسید

نمایشگاه عکس‌های «از تفتان تا مکران، گستره زیبایی» با عکس‌هایی از سیستان بلوچستان در گالری بهار خانه هنرمندان ایران به نمایش در خواهد آمد. به گزارش پایگاه خبری سینما خراسان، نمایشگاه عکس های «از تفتان تا مکران، گستره زیبایی» با نگاهی مستند به سویه هایی از استان زیبای سیستان و بلوچستان می پردازد که تا […]


نمایشگاه عکس‌های «از تفتان تا مکران، گستره زیبایی» با عکس‌هایی از سیستان بلوچستان در گالری بهار خانه هنرمندان ایران به نمایش در خواهد آمد.

به گزارش پایگاه خبری سینما خراسان، نمایشگاه عکس های «از تفتان تا مکران، گستره زیبایی» با نگاهی مستند به سویه هایی از استان زیبای سیستان و بلوچستان می پردازد که تا به حال کمتر به مخاطبان نشان داده شده است.

حامد صادقی یکی از عکاسان حاضر در این نمایشگاه عنوان کرد: در مواجهه با اخبار منفی دیداری و شنیداری که از استان سیستان و بلوچستان مخابره می شد شخصا بر آن شدم که با سفر به آن منطقه با ناشناخته هایش بیشتر آشنا شوم و این سفر مرا بر آن داشت که با آنچه را که دیده ام و ثبت کرده ام به همگان نشان دهم که تمام آن اخبار و تبلیغات منفی از سیستان و بلوچستان نشانی از واقعیت ندارد و حقیقت چیز دیگری است.

این مواجه متفاوت را حسین امین جعفری دیگر عکاس حاضر در نمایشگاه به گونه ای دیگر تجربه کرده است. وی با بیان اینکه هر سفری تلاشی است برای نشان دادن آنچه در جهان عکاس به وجود امده است، این نمایشگاه را تلاشی برای نشان دادن آن جهان عکاس که با ان مواجه شده می داند و معتقد است که سرزمین زیبای سیستان و بلوچستان به زیبایی جهانی متفاوت در کارهای او ساخته است.

سروش جوادیان عکاس حاضر در نمایشگاه هم در این باره توضیح داد: بواسطه سفرهای بسیاری که داشته ام همیشه دغدغه انتقال درست جاذبه های فرهنگی و سنتی کشورم را داشته ام. در این سال ها ترس از مواجهه با این خطه مرا با این سوال مواجه کرد که چطور میشود این سرزمین جادویی را درست به تصویر کشید و این انگیزه سفرهایم شد و عکس های این نمایشگاه هم حاصل همین کنش درونی من به عنوان یک هنرمند شد.

علیرضا فراهانی دیگر عکاس نمایشگاه هم با سحرانگیز خواندن جغرافیای سیستان و بلوچستان، متعقد است که این خطه کشش بسیاری برای هنرمندان جهت کار در زمینه های مختلف هنری دارد.

نمایشگاه عکس های «از تفتان تا مکران، گستره زیبایی» با عکس هایی از سیستان بلوچستان از یکم شهریور ماه تا ۱۲ شهریور ماه ۱۳۹۸ در گالری بهار خانه هنرمندان ایران به نمایش در خواهد آمد.

منبع مهر