فراخوان اولین «آرت اکسپو هرمز» منتشر شد

بندرعباس – رویداد «اکسپو هرمز» با هدف بسترسازی برای پویایی اقتصاد هنر در مناطق دور از مرکز و ساخت فضایی توسعه گرا و تعاملی میان هنرمندان داخلی و خارجی برگزار می شود. به گزارش سینما خراسان، در فراخوان اولین آرت اکسپو زمینه‌ی پذیرش آثار در سه شاخه عکاسی (بدون محدودیت ژانر)، نقاشی و طراحی در […]


بندرعباس – رویداد «اکسپو هرمز» با هدف بسترسازی برای پویایی اقتصاد هنر در مناطق دور از مرکز و ساخت فضایی توسعه گرا و تعاملی میان هنرمندان داخلی و خارجی برگزار می شود.

به گزارش سینما خراسان، در فراخوان اولین آرت اکسپو زمینه‌ی پذیرش آثار در سه شاخه عکاسی (بدون محدودیت ژانر)، نقاشی و طراحی در سه بخش موضوعی آزاد، هرمز و هرمزگان فراهم شده است.

مدیر اولین آرت اکسپو هرمز در خصوص چگونگی شکل گیری اکسپو هنر هرمز گفت: آرت اکسپو یکی از چند پلتفورمی بود که ما در طول دو سال گذشته درباره اش گفتگوهای مفصلی با همکارانم در بنیاد فکری ١٣ / ۶٠ داشته ایم اما باید پیش از انجام قطعی اش زمینه‌هایی فراهم می‌شد تا بتوانیم به نتیجه مطلوب‌تری برسیم.

مرتضی نیک نهاد افزود: یکی از چند چالشی که با آن مواجه بودیم فضای برگزاری اکسپو بود که می‌بایست ویژگی‌های لازم را با توجه به وسعت کار آنهم در فصل بهار داشته باشد، مهمترین گزینه‌ی برای ما مدرسه‌ی اچ هرمز بود که اهداف ما برای برگزاری اکسپو تأمین می‌کرد و خوشبختانه با حمایت و پیگیری جدی بخشداری هرمز مدرسه اچ برای برگزاری یک ماهه‌ی اکسپو در اختیارمان قرار گرفت.

وی خاطرنشان کرد: اکسپو هرمز ابتدا در دو بخش موضوعیِ هرمز و هرمزگان از هنرمندان داخلی و خارجی اثر می‌پذیرفت اما در ادامه پس از تقاضای هنرمندان برای ایجاد بخش آزاد ما این بخش را نیز به اکسپو هرمز افزودیم.

نیک نهاد اضافه کرد: آثار اولین اکسپو هرمز توسط هیأت پنج نفری متشکل از حسین ماهر، فیروزه اطهاری آغداشلو، اریک لافورگ، حسن بردال و شاهد صفاری انتخاب خواهد شد.

وی در پایان با اشاره به اینکه اکسپو هرمز مانند دیگر فعالیت‌های ما در جزیره هرمز بدون حمایت مادی از نهادهای دولتی و خصوصی برگزار می‌شود، تصریح کرد: طبیعی ست که رویدادهایی که اهداف بلندمدت آن هم در مناطق کمتر توسعه یافته دارند، بدون پشتوانه مادی با دشواری می‌توانند ساختاری حرفه‌ای و استاندارد ایجاد کنند که در این بخش مشغول رایزنی هستیم و امیدواریم حمایت‌هایی را جذب کنیم.

آرت اکسپو هرمز در تاریخ اول اردیبهشت ماه افتتاح می‌شود و به مدت یک ماه ادامه می‌یابد، هنرمندان سراسر کشور فرصت دارند تا تاریخ ١٨ فروردین ماه ٩٨ آثارشان را به آدرس ایمیل Artexpohormuz@gmail.com ارسال کنند.