فرمانداری امیدیه مانع اکران قانونی مستند «امیدی‌هِ» شد

با وجود مجوزهای لازم برای اکران مستند «امیدی‌هِ»، فرمانداری شهر امیدیه مانع پخش این مستند در مساجد شهر شد. به گزارش پایگاه خبری سینما خراسان، با وجود مجوزهای لازم برای اکران مستند «امیدی‌هِ»، فرمانداری شهر امیدیه به دلایل نامعلومی جلوی پخش این مستند را در مساجد شهر گرفت. سیدمحمدحسین حسینی تهیه کننده مستند «امیدی‌هِ» که […]


با وجود مجوزهای لازم برای اکران مستند «امیدی‌هِ»، فرمانداری شهر امیدیه مانع پخش این مستند در مساجد شهر شد.

به گزارش پایگاه خبری سینما خراسان، با وجود مجوزهای لازم برای اکران مستند «امیدی‌هِ»، فرمانداری شهر امیدیه به دلایل نامعلومی جلوی پخش این مستند را در مساجد شهر گرفت.

سیدمحمدحسین حسینی تهیه کننده مستند «امیدی‌هِ» که برای اکران به شهرستان امیدیه رفته بود گفت: حجت الاسلام علیزاده امام جمعه شهرستان امیدیه قول داده بود در صورت دریافت مجوزهای لازم برای اکران این مستند، اجازه پخش در مسجد جامع امیدیه را دارد. اما در اتفاقی عجیی بود در ۲۴ ساعت مانده به زمان اکران دیگر تلفن خود را پاسخ نداد از دسترس خارج شد.

وی افزود: بعد از اینکه در زمانی که از پیش برای اکران مستند «امیدی‌هِ» تعیین شده بود به مسجد رفتیم، مشاهده کردیم که نیروی انتظامی مقابل مسجد ایستاده و مانع از ورود مردم علاقمند به مسجد برای تماشای این مستند می‌شود.

تهیه کننده مستند «امیدی‌هِ» یادآور شد: تعدادی از مردم و علاقمندان که زودتر از زمان تعیین شده و برای خواندن نماز به مسجد رفته بودند در آنجا جمع شدند و حجت الاسلام محمد نهیرات از روحانیون انقلابی شهرستان امیدیه برای آنها سخنرانی کرد.

حجت الاسلام نهیرات خود گفت: قصد اقدام غیرقانونی نداریم و با وجود مجوزهای لازم نمی‌دانیم به چه دلیلی مانع از پخش مستند «امیدی‌هِ» شده‌اند.

وی افزود: مشخص نیست به چه دلیلی مانع از پخش مستندی که در حوزه عدالت‌خواهی ساخته شده می‌شوند؟ ما با قول قبلی حجت الاسلام علیزاده امام جمعه شهرستان امیدیه برای تماشای مستند «امیدی‌هِ» به این مسجد آمده‌ایم، اما اکنون شاهد اقدام عجیبی هستیم.

علاقمندان به اکران مستند «امیدی‌هِ» که به کارگردانی علی زهیری و تهیه‌کنندگی دفتر مطالعات جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی، تولید شده است، می‌توانند به سایت «عماریار» به نشانیAmmaryar.ir مراجعه کنند.