فصلنامه جدید بنیاد سینمایی فارابی منتشر شد

هشتاد و یکمین شماره فصلنامه سینمایی فارابی با عنوان «سینما و انقلاب» در ۳۲۸ صفحه منتشر شد. به گزارش سینما خراسان به نقل از روابط عمومی بنیاد سینمایی فارابی، هشتاد و یکمین شماره فصلنامه سینمایی فارابی به مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی منتشر شد که شامل چندین فصل و ده ها مقاله است. در […]


هشتاد و یکمین شماره فصلنامه سینمایی فارابی با عنوان «سینما و انقلاب» در ۳۲۸ صفحه منتشر شد.

به گزارش سینما خراسان به نقل از روابط عمومی بنیاد سینمایی فارابی، هشتاد و یکمین شماره فصلنامه سینمایی فارابی به مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی منتشر شد که شامل چندین فصل و ده ها مقاله است. در این فصلنامه، برای اولین بار فیلمشناخت سینمای انقلاب گردآوری و در اختیار پژوهشگران سینمای ایران قرار گرفته است.

بررسی فیلم های مرتبط با انقلاب در اولین دهه انقلاب و همچنین کلیت سینمای انقلاب در سه دهه بعد، از دیگر فصل های این مجموعه است. علاوه بر این، میزگرد مفصل «بر هم کنش انقلاب اسلامی و سینمای ایران» با حضور فیلمسازان و کارشناسان فرهنگی برگزار شده که طی آن به ابعاد مختلف و تاثیرات متقابل سینما و انقلاب و بررسی تاریخچه و چگونگی ورود مضامین انقلابی به سینمای ایران پرداخته شده است.

از دیگر مباحث این فصلنامه بررسی آثار سینمایی انقلاب های سایر کشورهای جهان است.

همچنین فیلمنامه کامل فیلم «نبرد الجزیره» یکی از فیلم های شناخته شده سینمای انقلابی جهان، در این شماره از فصلنامه فارابی در اختیار مخاطبان قرار گرفته است.

فصلنامه سینمایی فارابی، به مدیرمسئولی علیرضا تابش و سردبیری مسعود نقاش زاده منتشر شده است.