فیلمی از نسل‌کشی بوسنی جایزه اول جشنواره میامی را برد

فیلم یاسمیلا ژبانیچ که برمبنای رویدادهای واقعی نسل‌کشی در سربرنیتسا ساخته شده است جایزه اصلی جشنواره فیلم میامی را برد. به گزارش سینما خراسان به نقل از ورایتی، «کجا می‌روی آیدا؟» ساخته یاسیملا ژبانیچ جایزه اصلی جشنواره فیلم میامی به ارزش ۲۵ هزار دلار را برای غنا و طنین آینده سینما از آن خود کرد. […]


فیلم یاسمیلا ژبانیچ که برمبنای رویدادهای واقعی نسل‌کشی در سربرنیتسا ساخته شده است جایزه اصلی جشنواره فیلم میامی را برد.

به گزارش سینما خراسان به نقل از ورایتی، «کجا می‌روی آیدا؟» ساخته یاسیملا ژبانیچ جایزه اصلی جشنواره فیلم میامی به ارزش ۲۵ هزار دلار را برای غنا و طنین آینده سینما از آن خود کرد.

این فیلم که درامی درباره جنگ بالکان است همچنین جایزه منتقدان جشنواره را که با نام رنه رودریگز اهدا می‌شود، دریافت کرد. این فیلم به نمایندگی از بوسنی و هرزگوین به فهرست کوتاه نامزدهای اسکار و نیز جوایز ایندیپندنت اسیریت و جوایز فیلم آکادمی بریتانیا راه یافته است.

مستند «رقصنده کوبایی» ساخته روبرتو سالیناس نیز در حالی که اولین نمایش خود در آمریکای شمالی را در این جشنواره تجربه کرد جایزه ۴۵ هزار دلاری شوالیه را دریافت کرد. هیات داوران این فیلم را برای استفاده از زمینه داستانی و پرداختن به شوک فرهنگی یک بالرین کوبایی در فلوریدا تحسین کردند.

هیات داوران همچنین از «لودی» ساخته ادسون جین برای آنچه از آن به عنوان تصویر واقعیت‌ها و اخلاقیات جامعه هاییتی در میامی به شکلی مختصر و لطیف خوانده شد، تقدیر ویژه به عمل آورد.

«لورلی» ساخته سابرینا دویل و «شهر جانوران وحشی» هنری راینکون هم دیگر جوایز فیلم بلند را دریافت کردند. فیلم دویل درباره طبقه کارگر جایزه ۱۰ هزار دلاری اولین فیلم بلند را برد و راینکون هم یک جایزه ۱۰ هزار دلاری برای بهترین فیلم بلند ایبرو-آمریکایی را گرفت.

«زمان حال» ساخته فرح نبولسی به عنوان بهترین فیلم کوتاه جشنواره انتخاب شد. جایزه شوالیه فیلم کوتاه نیز به «کارو بیرون می‌آید» ساخته کارو هرناندز رسید. «قدیس غیرممکن» هم برنده دوم در بخش تریلر شد و جایزه پوستر به «سیب‌ها» ساخته کریستوس نیکوس رسید و «۱۹۹۱» در این بخش دوم شد.

در بخش قدرت موسیقی در فیلم آهنگساز «موگلی مغول» پل کورلی جایزه ۵ هزار دلاری را از آن خود کرد. این درام بریتانیایی با بازی ریز احمد با تمرکز بر یک درامر پانک راک که ناشنوا می‌شود، ساخته شده است.

«بدین ترتیب روی زمین» ساخته جوئل واسکز کاردناس هم برنده جایزه ۵ هزار دلاری برای فیلم کوتاه ایبرو-آمریکایی شد.

اسامی بقیه برندگان جشنواره شامل فیلم مستند و جوایز منتخب مخاطبان در بخش بلند و کوتاه سه شنبه اعلام می‌شود.

جشنواره بین‌المللی فیلم میامی (MIFF) هر سال در شهر میامی فلوریدا برگزار می‌شود و در آن فیلم‌های مستقل آمریکایی و بین‌المللی با توجهی خاص به فیلم‌های آمریکای لاتین به نمایش در می‌آید. هدف این جشنواره آن است که درک متقابل فرهنگی بین کشورها افزایش یابد و رشد و پیشرفت هنری تشویق شود.

امسال «خورشید» مجید مجیدی یکی از ۷ فیلم بین‌المللی در این رویداد بود.

سی‌و هشتمین دوره جشنواره فیلم میامی از ۵ تا ۱۴ مارس (۱۵ تا ۲۴ اسفند) به صورت مجازی و فیزیکی برگزار شد.