قوانین جشنواره فجر نیاز به ثبات دارد

مدیر فیلمبرداری «پالتو شتری» با اشاره به اینکه این فیلم یک کمدی متفاوت است تاکید کرد قوانین جشنواره فیلم فجر باید به ثبات برسد. مسعود امینی تیرانی مدیر فیلمبرداری فیلم سینمایی «پالتو شتری» به کارگردانی مهدی علی میرزایی از فیلم‌های حاضر در بخش «نگاه نو» و «سودای سیمرغ» سی‌وهفتمین جشنواره فیلم فجر در گفتگو با […]


مدیر فیلمبرداری «پالتو شتری» با اشاره به اینکه این فیلم یک کمدی متفاوت است تاکید کرد قوانین جشنواره فیلم فجر باید به ثبات برسد.

مسعود امینی تیرانی مدیر فیلمبرداری فیلم سینمایی «پالتو شتری» به کارگردانی مهدی علی میرزایی از فیلم‌های حاضر در بخش «نگاه نو» و «سودای سیمرغ» سی‌وهفتمین جشنواره فیلم فجر در گفتگو با سینما خراسان گفت: «پالتو شتری» اولین تجربه سینمایی مهدی علی میرزایی است که پیش از این در حوزه نگارش فیلمنامه تجربه‌های قابل توجهی دارد.

وی بیان کرد: همکاری با این کارگردان و مجید شیخ انصاری به‌عنوان تهیه‌کننده خوب بود، «پالتو شتری» یک اثر کمدی است که می‌توان آن را نسبت به کمدی‌های معمولی که اکران می‌شود، متفاوت دانست.

امینی تیرانی با اشاره به اینکه «پالتوشتری» کاملا در تهران فیلمبرداری شده است، توضیح داد: فیلمبرداری این پروژه اوایل سال جاری صورت گرفت. معتقدم هرکاری شرایط خود را دارد و ترکیب آدم‌ها در این پروژه می‌تواند جذاب و ریسک پذیر باشد.

وی تاکید کرد: به‌عنوان یک فیلمبردار هیچگاه به این فکر نکرده‌ام که یک کارگردان اولین اثر خود را جلوی دوربین می برد و یا یک کارگردان باتجربه است، مهم این است که بتوانیم ایده‌ای که در ذهن داریم اجرایی کنیم.

فیلمبردار «پاسیو» ادامه داد: با کارگردان از نظر ایده برای اجرای کار تقریبا تفاهم داشتیم و همین مساله سبب شد تا کار را به نحو احسن اجرایی کنیم.

وی توضیح داد: یکی از مهمترین نکات این اثر کمدی اشاره به خصایص انسانی اشاره می‌کند و آن در موقعیت‌های اجتماعی بررسی می‌کند. تاکید می‌کنم که فیلم متکی بر موقعیت‌های اتفاقی، اجتماعی ساده و یا موقعیت های سیاسی نیست و می توان داستان را متکی بر شخصیت‌های انسان‌ها دانست.

این فیلمبردار ادامه داد: جشنواره فیلم فجر پیش از اینکه یک جشنواره تخصصی فیلم باشد، به نوعی ویترین سینمای ایران است، در نتیجه لازم است که گونه‌های مختلف سینمایی در این ویترین وجود داشته باشد و این امر را می‌توان مهمترین وجه جشنواره دانست.

وی توضیح داد: نباید فراموش کرد یکی از مهمترین بخش‌های سینما، وجه اقتصادی آن است و باید به این مساله توجه ویژه‌ای داشت.

امینی تیرانی در پایان گفت: یکی از مهمترین مسائلی که می‌تواند به جشنواره فیلم فجر آسیب بزند، تغییر در قوانین است، به‌عنوان مثال سال گذشته با حذف بخش «نگاه نو» بسیاری از آثار خوب دیده نشد که از آن جمله می‌توان به «درساژ» به کارگردانی پویا بادکوبه و «گرگ بازی» به کارگردانی عباس نظام دوست اشاره کرد، امیدوارم قوانین این جشنواره به یک ثبات مناسب برسد.