«لنگ ظهر» با تغییرات اساسی در «فجر»/ منتظر نمایش‌های جذاب باشید

رسول کاهانی کارگردان نمایش «لنگ ظهر» آثار حاضر در بخش ایران یک جشنواره تئاتر فجر را جذاب و از لحاظ کیفی قابل توجه دانست. رسول کاهانی نویسنده و کارگردان نمایش «لنگ ظهر» که در بخش ایران یک جشنواره تئاتر فجر حضور دارد درباره تغییراتی که در نمایش برای اجرا در جشنواره داده شده است، به […]


رسول کاهانی کارگردان نمایش «لنگ ظهر» آثار حاضر در بخش ایران یک جشنواره تئاتر فجر را جذاب و از لحاظ کیفی قابل توجه دانست.

رسول کاهانی نویسنده و کارگردان نمایش «لنگ ظهر» که در بخش ایران یک جشنواره تئاتر فجر حضور دارد درباره تغییراتی که در نمایش برای اجرا در جشنواره داده شده است، به سینما خراسان گفت: «لنگ ظهر» نسبت به اجرای عمومی تغییرات زیادی چه در متن و اجرای دکور و چه بازیگر خواهد داشت.

وی ادامه داد: در حال حاضر درگیر تمرین‌ها هستیم و تغییرات نیز در روند تمرینات اعمال می‌شود بنابراین هنوز ترکیب نمایش فیکس نشده است. تمرین‌ها به شکل کارگاهی و فشرده جلو می‌رود و از روز اعلام شدن اسامی حاضر در این بخش کارمان را آغاز کردیم.

کارگردان «فرق اوسط» درباره تغییر بازیگران نمایش توضیح داد: داریوش رشادت، حسین محمدی و سرور پیروانی بازیگران این نمایش هستند که به جز داریوش رشادت، ۲ بازیگر دیگر از اجرای عمومی با کار همراه شده اند.

وی درباره حضور در بخش ایران یک جشنواره که متعلق به نسل جوان است، بیان کرد: خودم متقاضی حضور در این بخش بودم چون هیات انتخاب جذاب تری نسبت به بخش ایران ۲ داشت و خوشبختانه آثار بسیار خوبی نیز در این بخش حضور دارند. من چهارمین دوره‌ای است که در جشنواره تئاتر فجر حضور دارم و معتقدم در هیچ دوره ای نمایش‌ها به لحاظ کیفی تا این اندازه نزدیک به هم نبودند. خوشبختانه ترکیب هیات داوران این بخش نیز بسیار حرفه‌ای انتخاب شده است که رقابت را جذاب‌تر می‌کند.

کاهانی در پایان صحبت هایش با اشاره به دیگر بخش‌های جشنواره گفت: در بخش ایران ۲ جشنواره آثاری از شهرستان‌های مختلف نیز دیده می‌شود که بسیاری منتظر دیدنشان هستند. در سال‌های گذشته نمایش‌های شهرستانی مانند آثار مشهد و کوهدشت سورپرایز کننده بودند که امیدوارم امسال نیز همینطور باشد. آثاری هم که به تازگی در بخش مهمان معرفی شده‌اند جاهای خالی جشنواره را پر می‌کنند و حضورشان قابل پیش بینی بود. در نهایت معتقدم این دوره از جشنواره بهتر از سال‌های دیگر برگزار می‌شود که به دلیل حضور نادر برهانی مرند دبیر جشنواره که فرد بسیار شریف و آگاهی است، باشد.

نمایش «لنگ ظهر» داستان خانواده ای است که مشغول آشپزی در آشپزخانه هستند چون قرار است شب برایشان مهمان بیاید که در این میان اتفاقاتی رخ می‌هد. اتفاق اصلی در فاصله ۷ ثانیه رخ می‌دهد و همه چیز را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

در خلاصه داستان نمایش آمده است که «فاصله بین ساعت سیزده و چهل و سه دقیقه و بیست و یک ثانیه تا ساعت سیزده و چهل و سه دقیقه و بیست و هشت ثانیه…»